• Chokladpinglan

    Kanin ägare..

    Jag har en 2 årig Renrasig Lejonlöwen kanin (Född mars-2008)


    Det är min första kanin jag har haft.. men nu har intresset tappat ner...


    Kan man gå till djuraffären och fråga om de vill ta emot kaninen eller måste man sälja på blocket?

  • Svar på tråden Kanin ägare..
  • magyarisch

    ..eller inse att har man tagit sig an ett djur ..

    Oskyldig

  • leolina1980

    Jävla oansvarigt att ta kaninen från början. Hoppas den får ett nytt, permanent hem nu då. Försök att se till iallafall att den kommer till ett bra hem, sälj den inte till nån som vill ha den till sitt barn. Då kommer barnet att tröttna efter ett tag och så säljs den vidare eller lämnar att sitta ensam och bortglömd i sin bur.

  • leolina1980

    Bra ändå att du säljer den vidare istället för att bara börja strunta i den, som många gör, och låta den sitta ensam i sin bur..

  • Morsa

    Hör med din djuraffär, de flesta tar inte emot men det finns de som gör. Sälja på blocket kan du lika gärna strunta i för det är nästan omöjligt.


    Lycka till

  • leolina1980

    Nå hur går det? Har du hittat ett nytt bra hem åt kaninen ännu?

  • Tudor 05

    klart det går att sälja på blocket. Men räkna med att max kunna ta en hundring för den. Föder upp hoppkaniner själv, och det är inte alltid kombinationerna går som man vill och vissa får säljas till kel. Har fått sälja kaniner för 100:- som jag själv köpt in för 600.  Hemmet är viktigare än priset helt enkelt! :D

    Djuraffärer lyckas i princip aldrig sälja vuxna djur (över 3 månader gamla), då alla som köper väljer de små och gulliga tragiskt nog... i tron om att de alltid kommer se ut så.

    lycka till!

Svar på tråden Kanin ägare..