Spolar ni med öppet eller stängt toalock?
Jag och maken hade en livlig diskussion om detta igår, som ni förstår så gör vi olika Så jag blev lite nyfiken på hur andra gör, vilket som är vanligast. Motivera gärna!
Jag och maken hade en livlig diskussion om detta igår, som ni förstår så gör vi olika Så jag blev lite nyfiken på hur andra gör, vilket som är vanligast. Motivera gärna!
Stängt. Jag tycker det känns snuskigt om något skulle skvätta ut. Å andra sidan är det lite äckligt om det kommer på lockets insida också, men jag tycker ändå det är det bättre alternativet. Man kan ju torka av ett lock, men inte fånga upp partiklar i luften!
Stängt.
Finns ju ingen anledning att ha det öppet.
Det är olika, men oftast trycker jag på spolknappen och stänger medans det spolar.
Stängt. Hörde nån gång för länge sen att bakterier virvlar och flyger och stänker med små små vattendroppar ut ur toalettstolen om man har locket uppfällt...snusk tyckte jag och sen dess är det nedfällt spolande :) (sen får man ev göra rent efteråt)
Självklart stängt! Det yr ju upp en massa bakterier annars. Blää.
Enda gången vi spolat med öppet lock är när vi pottränat våra barn, de har ju tyckte att det vart spännande att se det försvinna.
Jag måste alltid kolla så att allt papper och kiss försvinner ordentligt så därför har jag det öppet tills spolningen är klar och toan är "ren" igen. Orkar knappast stänga för att sedan öppna igen!
Aldrig funderat över saken, var genast tvungen att gå och spola :) Kom fram till att jag stänger pga att jag har en hund och dessa varelser är snuskiga små saker
Ni som stänger: Öppnar ni det efter ni spolat klart för at tkolla så det inte lämnats några..hmm... rester?