• As mamma

Vad tror ni om min choklad/hallontårta?? Hjälp!

Ska göra en tårta till min sambos och sons födelsedagsfest och sambon vill ha choklad. Jag tänkte göra chokladbottnar med hallonmousse på första lagret och grädde och hallon på andra, och sen täcka allt med smält choklad, strössel, chokladbitar och physalisfrukter. Tror ni bladningen hallonmousse/grädde/hallon blir en god fyllning?

Tips mottages tacksamt så jag inte gör bort mig framför hela tjocka släkten! :D

• Svar på tråden Vad tror ni om min choklad/hallontårta?? Hjälp!
  • SaraSara

Fyllningen låter bra... men det låter som att det kommer bli vääääldigt sött med smält choklad utanpå. 

• As mamma

Tror du? Vad skulle passa bättre, grädde?

• OrdinaryMe

Om du har mörk choklad utanpå som inte är så söt, så tror jag det blir aldeles delikat , du får jättegärna dela med dig av receptet Glad

• As mamma

Haha vad bra! :) Ja jag hade tänkt mig mörk choklad. Ska posta receptet lite senare idag :)

• OrdinaryMe

Det är rätt hemskt att sitta här på jobbet, gravid och sötsugen och läsa sånna här trådar... jag blir ju SÅÅÅ  sugen!!
    sen när jag väl kommer hem är jag oftast för trött /lat för att orka baka tårtor Flört
    Men i helgen... Då ska jag prova ett recept på muffins med bitar av vit choklad, mjölk choklad och mörk choklad i... mmmm

• lillamillan

Istället för smält choklad kanske du kan göra någon chokladkräm och smeta på tårtan. Men det lågter kanon gott, hade mer än gärna ätit av den tårtan Men jag gillar ju sött

• patti87
    OrdinaryMe skrev 2011-01-20 12:32:25 följande:
    Det är rätt hemskt att sitta här på jobbet, gravid och sötsugen och läsa sånna här trådar... jag blir ju SÅÅÅ  sugen!!
    sen när jag väl kommer hem är jag oftast för trött /lat för att orka baka tårtor Flört
    Men i helgen... Då ska jag prova ett recept på muffins med bitar av vit choklad, mjölk choklad och mörk choklad i... mmmm
    ja! visst är det!!!
    fast jag sitter hemma och är sugen...och har NOLL ork och baka :(

men ska iväg till affären sen och köpa mig något sött ;)
  • OrdinaryMe
    patti87 skrev 2011-01-20 14:10:21 följande:
    ja! visst är det!!!
    fast jag sitter hemma och är sugen...och har NOLL ork och baka :(

men ska iväg till affären sen och köpa mig något sött ;)
    jag råkade visst hitta en påse gott&blandat... Tungan ute
Svar på tråden Vad tror ni om min choklad/hallontårta?? Hjälp!