Amelia och Tara söker deltagare till olika reportage.
Deltagare sökes till olika reportage i Amelia och Tara, se nedan. Svar mejlas med telefonnummer till [email protected] M v h / Hella Mörner, journalist
1. KK:s 23 - 43 år
Till ett reportage i tidningen Amelia söker jag kompisar som är KK:s / "friends with benefits". Ni har alltså inte ett traditionellt fast förhållande, utan är kompisar som har sex ibland. Ni är överens om att det ska vara så och båda två ska medverka i reportaget. Ni är mellan 23 och 42 år.
Foto tas av en duktig fotograf i en studio i Stockholm. En makeupartist fixar smink och hår och jag hjälper till med kläder vid behov. Ni får självklart godkänna texten före publicering. Amelia betalar resersättning om ni inte bor i Stockholm. Intresserade? Mejla info om er relation och ett telefonnummer där jag kan nå dig om jag vill prata med dig.
2. Par där killen (19 – 40 år) har en 15 – 20 år äldre tjej
Till ett Ameliareportage om killar som är ihop med en mycket äldre tjej, söker jag dig vars kille är 19 – 40 år. Du är 15 – 20 år äldre än killen och ni har varit ihop i minst ett år.
Ni ska båda medverka i reportaget. Foto tas av duktig fotograf. Ni får självklart godkänna texten före publicering. Intresserade? Mejla info om er parhistoria och ett telefonnummer där jag kan nå er om jag vill prata med er.
3. Är du uppdateringsberoende? Eller tycker din kille att du är shoppaholic?
Till ett reportage i Amelia söker jag par där killen är trött på tjejens uppdateringsmani, eller tycker att hon shoppar för mycket. Du tjej ska vara 23 - 42 år. Du kollar facebok eller bloggar helst flera gånger i timmen och det är det första du gör när du vaknar. Eller så måste du köpa nån liten accessoar nästan varje dag för att må bra. Du lägger hellre dina sista pengar på ett par skor än på mat. Ni ska båda medverka i reportaget, i intervju och på foto. Ni får självklart godkänna texten före publicering.
4. Du som varit dejtingberoende förut
Till ett Ameliareportage söker jag dig som varit nätdejtingberoende – ett allt vanligare problem. Du kunde inte sluta dejta killar trots att du egentligen inte var intresserad. Eller du tyckte aldrig att någon dög. Eller hade alltid för många på gång samtidigt och stod inte ut när det var tomt i inboxen eller flört-smsen slutade komma.
Du ska ha kommit ur ditt beroende och kunna berätta både om det som var bra och dåligt med dejtandet. Du ska även vara med på bild och får självklart godkänna texten före publicering. Intresserad? Mejla mig kort din historia och ett telefonummer där jag kan nå dig.
5. Du som haft en kris med en kompis, syster, förälder, granne eller kollega. Och blivit sams igen
Till ett reportage i tidningen Tara, söker jag dig tjej mellan 40 och 50 år, som haft en kris / stor konflikt med en vän, syskon, förälder eller kollega. Ni ska båda medverka både i intervju och på bild.
Foto tas av en duktig fotograf i en studio i Stockholm. Ni får självklart godkänna texten före publicering. Amelia betalar resersättning om ni inte bor i Stockholm. Intresserad? Mejla info om er krishistoria och ett telefonnummer där jag kan nå dig om jag vill prata med dig.
6. Tjej 40-50 år som skilt sig för andra gången
Till ett reportage i tidningen Tara söker jag kvinnor mellan 40 och 50 år som skilt sig / separerat för andra gången. Du ska ha barn i båda kullarna. Det ska vara du som ville skiljas denna gång, eller det var ett gemensamt beslut. Du ska alltså inte ha blivit lämnad av din man denna andra gång. Det ska inte vara en alltför eländig relation du bröt upp från andra gången - alltså inte med misshandel, hot eller missbruk.
Vi vill veta hur du orkat fatta beslutet att skiljas igen, med flytt, ekonomi, barn, med mera. Och hur det känns efter den andra separationen. Var det rätt beslut? Var det nåt du hade kunnat göra bättre i separationen? Eller är livet helt enkelt underbart?
Du får självklart godkänna texten före publicering. Intresserad? Mejla mig snarast kort info om din separationshistoria, plus ett telefonnummer där jag kan nå dig om jag vill prata mer med dig.
7. Thailändsk kvinna som är ihop med en äldre svensk man
Till ett reportage i tidningen Amelia, söker jag dig thailändsk tjej som har en längre, stabil relation med en betydligt äldre, svensk man. Reportaget handlar om förhållanden som ibland möts av fördomar. Ni ska båda medverka både i intervju och på bild.
Foto tas av en duktig fotograf. Ni får självklart godkänna texten före publicering. Intresserad? Mejla info om ert förhållande och ett telefonnummer där jag kan nå dig om jag vill prata med dig.
8. Vit tjej som är ihop med en svart man
Till ett reportage i tidningen Amelia, söker jag dig tjej - vit och max 40 år - som har en längre, stabil relation med en svart kille. Reportaget handlar om förhållanden som ibland möts av fördomar. Ni ska båda medverka både i intervju och på bild.
Foto tas av en duktig fotograf . Ni får självklart godkänna texten före publicering. Intresserade? Mejla info om ert förhållande och ett telefonnummer där jag kan nå dig om jag vill prata med dig.
9. Tjej 23 – 40 som har en ”utseeendeskavank” sökes till Ameliareportage
Du kanske har stora ärr eller födelsemärken i ansiktet, är hårlös eller något annat som syns tydligt och avviker från skönhetsidealet. Du har en kille / man och ni ska båda medverka i reportaget som kommer publiceras i Amelia. Det handlar om att skönhet kommer inifrån och att äkta kärlek inte har med utseendet att göra.
Foton tas i studio i Stockholm, av en mycket duktig fotograf. En makeupartist fixar hår och smink och ni får självklart godkänna texten före publicering. Amelia betalar resersättning om ni inte bor i Stockholm. Intresserade? Mejla info om er parhistoria, ett foto på dig och ett telefonnummer där jag kan nå dig om jag vill prata med dig.
10. Tjej som haft problem med svärmor sökes till tidningsreportage
Till ett reportage i Amelia söker jag tjejer i åldern 25 – 50, som har haft en jobbig relation till sin svärmor. Relationen till svärmor ska dock ha blivit bra och jag vill intervjua er båda om problemet och hur ni kom över det.
Bilder tas i Stockholm av en superduktig fotograf, en makeupartist fixar hår och smink, jag hjälper till med kläder vid behov. Självklart får ni godkänna texten före publicering. Intresserade? Mejla en kort berättelse samt telefonnummer så jag kan nå er.
11. Tjej 40 - 53 år som haft problem med tonårsbarnets datorspelande, till Tarareportage
Till ett reportage i tidningen Tara söker jag en kvinna som haft problem med tonårsbarns Tvspels/datorspelande. Barnet (oftast söner, ju) ska ha varit spelberoende och du har blivit medberoende och inte kunnat få stopp på hans spelande. Kanske han eller ni båda gått i behandling och nu kan berätta om hur det var förut.
Det är önskvärt men inte nödvändigt att ni båda ställer upp på intervju och bild. Ni får självklart godkänna texten före publicering. Intresserad? Mejla kort din historia och ett telefonnummer där jag kan nå dig om jag vill prata med dig.
Med vänliga hälsningar / Hella Mörner, journalist