Min mamma är en bitter kärringjävel!!
Min mamma har blivit en riktig bitterfitta! Jag vet inte vad det är med henne men det har varit så i flera år nu! Och vid jul nån gång blev det ännu värre när jag berättade att vi skulle fira med sambons mamma den här gången (vi kör vartannat år hos min mamma och vartannat år hos sambons mamma). Hon blev iaf jättesur när hon fick höra det och tyckte att jag "slängde min gamla familj på soptippen nu när jag hade fått en ny!". Efter den incidenten har hon blivit en riktig bitch :(
Hon vräker ur sig elakheter hela tiden.
Ingenting duger åt henne. Om jag har satt upp håret i flätor på dottern så gör hon om frisyren när vi kommer dit. Inte för att det spelar så stor roll men lite störande är det när hon klagar på allt annat också.
Klänningen som dottern hade på sig när vi var hemma hos dom på juldagen tyckte min mamma var jätteful fick jag veta i efterhand, ändå är det hon som har köpt den!
Hon frågade nyss om jag går på droger!! (Jag dricker ju knappt alkohol längre så jag fattar inte var hon har fått det ifrån). Hon klagar på min övervikt lite då och då när hon är på det humöret. Sen har vi väl inte haft det vackraste vardagsrummet de senaste månaderna och det har hon ju inte varit sen med att berätta för oss... Men nu har vi äntligen fixat i ordning det, och när jag berättade det för henne så lät hon bara uttråkad och sur, och sen började hon prata om något helt annat.
De få gånger hon är barnvakt ger hon dottern både napp och välling fast jag har berättat miljontals gånger att hon har slutat med det och att jag inte vill att hon ska använda det längre.
Både jag och sambon är så trötta på henne att vi kan spy, hon har noll respekt för nånting vi säger. Det enda hon gör är att klaga!! Och säger vi nånting åt henne om något hon har sagt eller gjort så får jag till svar "det är tacken, när jag har ställt upp så mycket för er!!" det är standardsvaret på allt.
Vad kan jag göra? Jag börjar nästan få hatkänslor gentemot henne!!