• Dottern

    Tatuering, hur gör man??

    Har vart utomlands och sett och så på tv såklart, jag vet ju hur de gör med själva tatueringen och så men hur gör man med själva bilden?? kan man gå in och förklara ungefär vad man vill ha och disskuterar det med tatueraren och så ritar han/hon upp något eller måste man ha en färdig bild med sig?? Jag vet precis vad jag vill ha, men inte riktigt hur jag vill ha det utformat. 

  • Svar på tråden Tatuering, hur gör man??
  • Silverkatten06

    Du kan ta med en bild exakt som du vill ha den eller en bild som är ungefär som du vill ha den och så diskutera kring den med tatueraren. En  duktig tatuerare kan hjälpa dig att skissa upp en bild efter dina önskemål... Inte förren du är helt nöjd med motivet ska du låta tatuera in det. 

  • Petra123

    Av egen erfarenhet, så skulle jag beskriva vad jag vill ha och helt enkelt lägga det i deras händer. Dom gör det oftast väldigt bra. Men var noga med vilken tatuerare du tar. Finns en del kassa. Googla, och kolla även andra som varit där om dom är nöjda osv.

  • Jompap

    Jag tycker att det är viktigt att du tänker på vilka typer av maskiner tatueraren använder sig av. Jag har gaddat mig med the Hawk hos Kraftverk Tattoo. Det kändes knappt i jämförelse med riktiga nålar. Kolla in maskinen så får du mer bilder av själva tatuerings förfarandet. www.kraftverktattoo.se/hem/the-hawk

    Bilder är ju alltid svåra, jag har pratat med tatueraren så har han alltid kommit på bra tips, snacka med dom direkt, tror att det blir bäst då!

  • Dottern

    Nu har jag äntligen gjort min tatuering :) han förstod precis vad jag ville ha och jag är super nöjd :) Nu har jag bara lite funderingar över jur jag ska "sköta" den.. Har hört att man typ ska tvätta med tvål och vatten ett par gånger om dagen och sedan smörja med helosan.. ni som tatuerat er, hur har ni gjort?? Hur ofta bör jag tvätta och smörja?? Jag glömde även att fråga hur man gör med dusch och så, när är det okej att duscha?? gjorde tatueringen för bara några timmar sedan... :)

  • Livisu
    Dottern skrev 2011-01-28 15:57:05 följande:
    Nu har jag äntligen gjort min tatuering :) han förstod precis vad jag ville ha och jag är super nöjd :) Nu har jag bara lite funderingar över jur jag ska "sköta" den.. Har hört att man typ ska tvätta med tvål och vatten ett par gånger om dagen och sedan smörja med helosan.. ni som tatuerat er, hur har ni gjort?? Hur ofta bör jag tvätta och smörja?? Jag glömde även att fråga hur man gör med dusch och så, när är det okej att duscha?? gjorde tatueringen för bara några timmar sedan... :)
    Jag lät förbandet vara på några timmar tills kvällen (gjorde den mitt på dagen). Läker bättre utan. Jag sköljde och tvättade försiktigt med lactacyd och smorde sen in med Helosan. Mitt läkte fint. Smörjde in ett par dagar tills det kändes bra. Andras kanske behöver mer omsorg än min.
  • positHIV

    Jag lät plasten sitta så länge som tatueraren sa och sen rengjorde jag med lactacyd och smorde in med en tatueringskräm jag fick av tatueraren. Plastade in då jag sov då den var på ryggen och jag var på väg att klia flera gånger. Men då jag kunde så fick den lufta. Läkte superfint :)


  • Prinsessan 83

    Gammal tråd men provar ändå

    De jompap skrev om tatueringsmaskinen the hawk" verkar ju super

    Om de verkligen är så att de känns mindre, då nålarna inte går så djupt men

    Att tatueringen fortf ler längre!?

    Någon som har erfarenhet av en tatuerare som använder denna maskin?

    Nyfiken då ja själv lite nervös inför att tatuera mig pga nålarna

    En dröm för oss som är rädda för smärtan om de funkar

  • Flisan79

    Prinsessan:

    Det jompap sa är helt upp åt väggarna. En bra maskin dock och den är tyst vilket många uppfattar som skönare och psykiskt kan det ge intrycket av att det gör mindre ont. Nålarna går precis lika långt in under huden och det är bara utförandet på maskinen och nålarna som skiljer. Alltså inte den del som går ner i huden.
    Rotativa maskiner, som hawken från cheyenne är, går väldigt jämt och vissa påstår att rotativa maskiner kan vara mindre smärtsamma. Inget jag dock märkt på mina kunder.

    Mer troligt är att just den tatueraren var "lätt på handen", något jag själv ofta får höra att jag är. Det skiljer alltså från tatuerare till tatuerare. Sen kan ju placeringen varit bra och allmäntillståndet perfekt just den dagen vilket minskar smärtan betydligt.

    Med vänlig hälsning,
    Lisa (tatuerare)

Svar på tråden Tatuering, hur gör man??