• Hemlighet

    Hur lång tid tog det innan du blev gravid igen efter ett utomkvedes?

    Är lite nyfiken på hur lång tid det tog för er som fått utomkvedes att bli gravid igen.
    Skriv gärna om ni var tvugna att operera bort äggledaren eller om ni kunde behålla den efter era utomkvedes och hur det gick med 1:a graviditeten efter utomkvedet.

    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Hur lång tid tog det innan du blev gravid igen efter ett utomkvedes?
  • Atamon

    Glömde, jag var tvungen att operera bort ena äggledaren, den var alldeles för skadad och jag var alldeles för sjuk. Graviditeten därefter gick det bra med, jag fick komma in till sjukhuset i vecka 6 och kolla så att allt var okej och det var det.

  • Hemlighet
    Atamon skrev 2011-01-20 21:48:39 följande:
    Längre: ett år och sju månader
    Hur lång tid tog det innan du blev "gravid" med utomkvedet?
  • snillis

    9 månader tog det efter operationen.
    Jag fick behålla äggledaren. 

  • Atamon
    Hemlighet skrev 2011-01-20 21:56:07 följande:
    Hur lång tid tog det innan du blev "gravid" med utomkvedet?
    Två månader efter det att jag slutat med p-piller
  • Hemlighet

    Inga fler som har lust att klicka i? Skulle vara intressant att veta hur lång tid man skall förvänta sig att bli gravid.

  • Virrpirr

    Hade mitt utomkveds för ett år sedan och har inte lyckats blivit gravid än.

    Det verkar inte ta sig öht :(
    Jag som trodde jag hade lätt för att bli gravid (blev gravid på första försöket med sonen)

  • maskelene

    Jag försökte i 13 mån innan jag blev gravid med mitt X. Det har gått 8 mån sedan operationen (jag fick behålla äggledaren) och jag har fortfarande inte blivit gravid. Tyvärr.

  • Hettie

    Första gången jag plussade var den 27/1-10. Det var ett X som blev behandlat med cellgift i början av feb. Fick då uppmaningen från läkare att vänta med barnagörandet i 3 månader med tanke på risken för missbildningar p.g.a medicinen. Blev gravid igen i slutet av april och födde min son 27/1-11. Exakt ett år efter att jag plussat första gången.

  • acinna

    Kan inte rösta...
    Blev gravid på första försöket, men fick X. Skrapades 11/9-10, och titthålsopererades 17/9-10 i vecka 10+0. Har båda äggeldarna kvar.
    Blev gravid igen efter första mensen, ca en månad efter operationen. Födde vår dotter 31/7-11 på BF+6.

  • angio101

    kan inte rösta
    Blev gravid snabbt, 2 månaden vi försökte
    Brustet X 27/1-10, ena äl bortopererad akut under stor bukoperation (typ "kejsarsnitt")
    Gravid i maj-10, sonen född feb-11.
    Fick tillbaka mensen april-maj-11 trots helamning, gravid v 8+3 med tvåan som sitter rätt

Svar på tråden Hur lång tid tog det innan du blev gravid igen efter ett utomkvedes?