• MammatillEdvin

Svårt att gå ner i vikt med Cerazette minipiller?

Jag undrar om hormonerna i minipiller kan påverka viktnedgången? Kilona efter sonen försvann lätt tills jag började äta Cerazette. Då var det som det stannade av trots att jag fortsatte på samma sätt som tidigare med Viktväktarna.

För två månader fick jag en dotter och vill nu komma i form igen. Denna gång började jag äta Cerazette innan jag körde igång med Viktväktarna igen och trots att jag följer programmet och av erfarenhet borde gå ner i vikt händer ingenting!

Någon med liknande erfarenhet?

• Svar på tråden Svårt att gå ner i vikt med Cerazette minipiller?
  • Kina79

Är det därför jag inte gått ner ett smack med nåt av tre barn Demon???

Jag har trott att det har berott på amningen, för när jag slutat amma har jag kunnat gå ner, men med bantning. Fast jag har ju ätit Cerazette samtidigt, så det beror kanske på dem.

Har testat VV, GI och helt vanlig kost + motion, har varken gått upp eller ner - står bara såå sjukt stilla

Ska genast sluta med mina (har precis slutat amma) och se om det ger resultat 

• MrsMia

Japp, man lägger på sig lättare och samlar även på sig vatten i kroppen.. Om jag vore du skulle jag vara vaksam på symtom som nedstämdhet, apati, trötthet och minskad sexlust. Det fanns en tråd om minipiller för ett tag sedan där flera nämnde dessa problem med cerazette..

• MammatillEdvin
    MrsMia skrev 2011-01-20 20:46:43 följande:
    Japp, man lägger på sig lättare och samlar även på sig vatten i kroppen.. Om jag vore du skulle jag vara vaksam på symtom som nedstämdhet, apati, trötthet och minskad sexlust. Det fanns en tråd om minipiller för ett tag sedan där flera nämnde dessa problem med cerazette..
    Lägg till finnar i pannan och torra slemhinnor (på div ställen...). J-kla sk-ttabletter!
  • lajnah

Jag har ätit cerazette i ca 18 månader och jag har sedan jag började gått upp ca 13 kilo jag slutadfe med dom för efter ca ett år började jag blöda oregelbundet och hadfe inte haft min mens på ett år.

sen började jag få finnarf svullna bröst och hela jag svullen humörsvängningar och då kopplade jag att det säkert va pga cerazetten jag gått upp 13 kilo med det gick bara uppåt inte neråt alls vad jag än försökte med.

Jag slutade med cerazetten och fick utsättnings symptom migrän jätte mycket mensvärk mm i två veckor och hemska humörsvängningar! gick ner 6 kilo på 1 o en halv månad.
    sen började jag med dom igen och gick upp något kilo igen så jag slutat helt nu och hoppas gå ner mina 13 kilo snabbt.

aldrig mer cerazette för min del.

redan efter 3 veckor utan har tyvärr brösten också försvunnit men även midjan nu märker man mycket hur svullen man varit. och på veg ner med vikten :)

alltså cerazette kan fungera skit bra i 1 kanske 2 år för att sedan börja krångla som fan. men det är ju olika för alla.

• mummen

Jag har ätit cerazette i ca 6 månader nu o känner inte igen mig i det ni skriver... men som med allt -det är väl olika för alla. Däremot är jag ganska säker på att de inte innehåller hormoner.. det är väl det som är skillnaden mellan p-piller och minipiller?

• MrsMia
    mummen skrev 2011-02-25 10:55:27 följande:
    Jag har ätit cerazette i ca 6 månader nu o känner inte igen mig i det ni skriver... men som med allt -det är väl olika för alla. Däremot är jag ganska säker på att de inte innehåller hormoner.. det är väl det som är skillnaden mellan p-piller och minipiller?
    Gestagenet desogestrel är hormoner det också.. I vanliga p-piller finns ofta även östrogen, om det var det du menade?
  • aek82

Äter också cerazette och mår skit av dom. Har otroliga humörsvängningar, finnar, ingen sexlust och det har blivit + på vågen : ( Det värsta är att pga mina humörssvängningar har mindre tålamod och blir lätt ledsen när min lilla dotter krånglar lite. Har varit tveksam på om det varit på grund av dom men förmodligen är det väl det. 
    Men ammar så det är väl inte så stor valmöjligehet på p-piller fronten men det kan för min del vara värt att använda kondom till jag slutat amma om det får mig att må dåligt....

Skönt att läsa att jag inte är ensam 

• MrsMia
    aek82 skrev 2011-02-28 19:14:37 följande:
    Äter också cerazette och mår skit av dom. Har otroliga humörsvängningar, finnar, ingen sexlust och det har blivit + på vågen : ( Det värsta är att pga mina humörssvängningar har mindre tålamod och blir lätt ledsen när min lilla dotter krånglar lite. Har varit tveksam på om det varit på grund av dom men förmodligen är det väl det. 
    Men ammar så det är väl inte så stor valmöjligehet på p-piller fronten men det kan för min del vara värt att använda kondom till jag slutat amma om det får mig att må dåligt....

Skönt att läsa att jag inte är ensam 
    Bara så du vet - det tog max 72 timmar för mig att må normalt igen efter att jag slutat med cerazette. Tycker du ska prova! Då vet du ju hur det ligger till. (Man kan avbryta mitt i en karta, blödningar kan man ha en något längre period och oregelbundet, men det var det f*n värt. )
  • J1983

Jag upplevde också att viktnedgången upphörde när jag började äta cerazette och att jag dessutom började gå upp i vikt.

Svar på tråden Svårt att gå ner i vikt med Cerazette minipiller?