• Anonym (Glömma)

Kommer jag glömma henne?

Hej.

Det är så att min sons mamma stack ifrån mig för över två år sedan. Hon betedde sig väldigt olämpligt både mot mig och vår son. Jag tänker inte skriva orsaker av anledningen att det är så mycket. Men varför slutar jag inte tänka på henne? Finns dagar då jag saknar henne grymt mycket trots det är så länge sen? 

Hur ska jag göra för att lämna det gamla och gå vidare. Känns inte som jag kan! 

• Svar på tråden Kommer jag glömma henne?
  • Gerd parterapeuten

Hej!
    Det tar tid att komma över kärlekssorg. Även om hon betett sig olämpligt så finns det säkert också mycket hos henne som du har tyckt om. Därför blir det väldigt dubbla känslor och jag förstår att du saknar det som varit fint med henne och mellan er. Det är viktigt att du erkänner för dig själv alla de känslor som är inblandade så att du inte tvingar dig att tänka bort det positiva. För att gå vidare behöver du tänka att du är värd en ny relation där du kan känna dig trygg och älskad. Det kommer nya möjligheter för dig, så är det alltid, så bejaka din tro på framtiden som jag tror att du ändå har inom dig. Försök tänka positiva tankar om dig själv och framtiden. Om det blir väldigt svårt tycker jag att du skall söka en professionell samtalspartner som kan hjälpa dig att komma vidare. Det är lätt att fastna på egen hand.
    Hälsningar
    Gerd

Svar på tråden Kommer jag glömma henne?