• ThereseK

Kan vår katt som löper ha blivt dräktig när hon rymde??

Vår honkatt (innekatt) började att löpa i förrgår, och igår lyckades hon smita ut för oss.. Vilket aldrig hänt tidigare, vi leta o leta men ingen katt , var runt vårt hela område o ropa konstant i 3 timmar igår kväll. Imorse kom hon in efter att jag vart ut o ropat,
    Hon hade en stund här på förmidddagen, och en stund när vi åt middag,när hon bara låg o  "kuttra" och strök sig mot golvet o så, men sedan har hon bara legat o sovit resten av tiden, vilket inte är likt henne..
     Viserligen så kan hon ha vart ute på språng hela nattten o e trött därför. Men huir funkar det??
     OM hon skulle ha blivitdräktig igår nu då, slutar hon löpa tvärt, eller lugnar hon nersig mer och mer?? Någon som vet?? Eller är d bara att vänta o se nu?? Någon som vet..?

• Svar på tråden Kan vår katt som löper ha blivt dräktig när hon rymde??
  • klurifax

Sannolikheten för att hon blivit dräktigt är stot om hon löpte när hon rymde.

• ThereseK

jaa, det ante mig..sjutton också..fast iofs e hon nere n uoch jag hör henna kuttra, så kanske kanske.. Men det e bara o vänta o se eller ska man ta det som ett br atecken om hon e igång o  låter igen.. Eller 'är det så att de tvärt slutar löpa/låta efter de parat sig o hon skull eha blivit ev.dräktig?

• nemo1

Dom forsätter att löpa "tiden" ut även om hon är dräktig.

• ThereseK

oki..jaa..
    Kan man inte bara göra nån abort eller ge dem nå "dagen efter piller"? Finns inget sånt för katt va? eller?

• nemo1

Aborten görs i samband med kastreringen, och ju snabbare det blir av desto mindre besvär för mamman. Jag förstår inte varför hon inte är kastrerad?

• ThereseK

För att hon precis blivit ett år, hon är innekatt, och det var tänkt att vi skulle ta en kull på henne,, fast under lite andra omständigheter..Hon är norsk skogkatt,så vi hade tänkt para henne med en annan katt av samma ras..Lite mer att vi skulle ha ett finger med i naturens gång..Men jaa, det lär ju isf va som det är..Men självklart ska hon sen kastreras, något som vi även gjorde med vår andra katt..

• nemo1

Har hon stamtavla? Jag tycker du ska kastrera henne nu. Marknaden är överfylld av huskatter, avla inte fram fler.

• Zaria
    nemo1 skrev 2011-01-20 22:48:44 följande:
    Har hon stamtavla? Jag tycker du ska kastrera henne nu. Marknaden är överfylld av huskatter, avla inte fram fler.
  • Goltlännig

Jag har hört att p-piller för katter kan fungera som dagen efterpiller/abortpiller om man har tur.

Även om hon är inne katt kan det vara bra att ge henne p-piller nu när hon rymt 1 gång så hon inte gör det igen

Svar på tråden Kan vår katt som löper ha blivt dräktig när hon rymde??