• Hanakana

Har fått prova nya linser från Specsavers - hittar dem ej på nätet...

Denna fråga kanske inte passar in här, men jag undrar bara...
    Jag har fått prova ut nya linser hos Specsavers idag. Det är endagslinser
    som heter 1 Day Trial Lenses från CooperVision. Jag hittar inte ett dugg om
    dem på nätet. Och de går inte att beställa från någon nätbutik verkar det som.
    Någon snäll kunnig som vet vad det rör sig om för linser?
    Kan tilläggas att jag har haft linser förut, men de senaste gångerna har de
    skavt och varit jättesvåra att ta ut ur ögonen (de liksom fastnar...).
    Därför vill jag byta till ett bättre linsalternativ...

• Svar på tråden Har fått prova nya linser från Specsavers - hittar dem ej på nätet...
  • ivk07

Har ingen aning, men namnet på linserna låter ju som att det är en prov-lins (Trial).

• misplacedname

Jag köpte bara några lite dyrare från Lensway än de jag fått prova från optikern, och det fungerade jättebra! Känner inte ens linserna längre.

• Bordeaux

namn på linsen 1day
    tillverkare cooper vision
    trial-lensen menas att det är sk provlinser som du inte behöver bry dig om överhuvudtaget.
    Lycka till

• Bordeaux

kan det vara proclear one day?

Jag har slutat i branschen så jag har tappat de flesta linsmärkena och typerna tyvärr

• humlan l

Tror det är de linser jag brukar ha som du fått prova. Tillverkaren heter CooperVision produkten Proclear 1 day. Jag har haft mycket problem med linser innan men de här funkar utan kli och skav. Tror billigaste finns på yourlenses.se eller nordiclenses.se men just nu har lensway.se bra kampanjerbjudande och de har snabbast leveranser.

• Hanakana

Tack snälla för svaren! Och tack för utförlig besrkivning, EmmaU!
    Nu ska jag sätta mig och söka på de olika nätbutikerna, tror Lensway är bland de bättre...

• Hanakana

Tack humlan l! Jag tror att det är Proclear efter vad jag har googlat mig fram.
    På själva provförpackningen står det 60% 1 Day Trial Lenses.
    Och det stod något om 60% (vet ej vad...) när jag sökte på Proclear...
    Sedan finns det några linser som heter Biomedics 1 Day, men jag tror inte att det är dem.
    Någon som vet, är jag tacksam för svar!

• humlan l

Biomedics tillverkas inte av CooperVision så dom borde det ju inte vara...

• Hanakana

Då tror jag att jag skall köpa Proclear, fast inte av Specsavers, utan billigt på nätet, t.ex Lensway.

Svar på tråden Har fått prova nya linser från Specsavers - hittar dem ej på nätet...