Onanerar min 10mån dotter?
Hej
Jag har läst ngn stanns att små barn kan onanera.
När min dotter 10-mån sitter i sin barnstol och jag ger henne mat, börjar hon oftast att sitta och "gunga" med benen. Precis som att hon gnuggar sig mot pinnen mellan benen. Hon blir helt svettig om benen och byxorna blir oftast blöta av svett. Hon blir även ibland rödflammig i ansiktet.
Det samma gäller när jag sätter henne i bilbarnstolen. Hon har aldrig varit speciellt förtjust i att sitta still i bilen men nu har hon börjat med detta skubbande. Det går liksom inte att få henne att sluta med det. Till slut brukar hon somna i bilen om det är en liten längre sträcka men då är hon oftast väldigt varm.
Jag vet inte riktigt om det är som jag misstänker - att hon onanerar - eller om det är ngt sorts tiks. Barn har ju så mkt ideer för sig. Jag vill inte heller påstå att hon ser ut att njuta. Hon ser snarare lite orolig ut. Innan hon började med detta ( ca 2 veckor sedan) satt hon oftast och var väldgit högljud vid matbordet. Verkligen skrek jätte högt ochjag var så glad att hon nu lugnat ner sig, men så insåg jag att hon börjat med detta i ställe. Hur ska man i så fall hantera det?
Tacksam för svar.