• Kasihi

När ska man "våga" gå över till vanlig nappflaska?

Sonen är nu 5mån och 1 vecka och har sedan start ätit ersättning från Dr Brown flaskor. Vi är sedan länge trötta på att diska alla delar och att flaskorna läcker då och då.

Funderar på att gå över på MAM flaskor, men ska man då våga sig på den vanliga flaskan eller ska man köra på anti-kolik flaskan där med?

Hur resonerar ni?

Och vilken dinapp ska man ha till en 5 mån pojke?

På nätterna äter han liggandes ner i sin säng, det får inte droppa på för snabbt då. Gör det det om man väljer en vanlig flaska utan ventil?

• Svar på tråden När ska man "våga" gå över till vanlig nappflaska?
  • angeni

vår son förstår sig inte på tex esskas vanliga falskor.

Vi använder bara mam antikolik flaskor till honom och de är i 5 delar att diska. så det är mkt pillande där med.

Dinapp ta den minsta då.

• Kasihi

Hej angeni, hur gammal är eran son? När kommer ni gå över på vanliga MAM flaskor?

Känns ju dumt att byta till MAM om det är en massa delar där med. Isåfall blir det att byta till vanliga MAM.
    Men jag undrar när man ska våga gå över på flaskor utan anti-kolik.

• Kasihi

Förresten, hur menar du att sonen inte förstår sig på Esskas vanliga flaskor?

• siljeholm

Vi har alltid kört på mam ultivent men köpte av misstag en vanlig mam utan ventil i botten och min dotter kunde inte dricka ur den, hon är van att kunna sluka hela flaskan utan stopp men de blir ju vakum i vanliga flaskor, testa om de fungerar, vår dotter är 6 månader

• siljeholm

Tror hon menar att dinappen är olik den för mam ultivent, min tjej vet inte alls hur man suger på en vanlig nappflaska Längre

• Kasihi
    siljeholm skrev 2011-01-20 23:37:17 följande:
    Vi har alltid kört på mam ultivent men köpte av misstag en vanlig mam utan ventil i botten och min dotter kunde inte dricka ur den, hon är van att kunna sluka hela flaskan utan stopp men de blir ju vakum i vanliga flaskor, testa om de fungerar, vår dotter är 6 månader
    Ahaa, är det så det blir? Dom måste alltså pausa med vanliga flaskor? Det har ju inte tröga jag fattat. Nej då kan det ju bli jobbigt när sonen är van vid dessa med ventil. Hmmm. Esska ska ju ha en flaska utan en massa delar men som ska vara anti-kolik, någon som vet nåt mer om den?
  • angeni

Han kan inte suga på någon annan flaska än mam, dinapparna ser ju annorlunda ut på alla.

Jag tycker det är lättare att diska en nappflaska som man kan ta isär i delar i jämfört med esskas som är en hel flaska på en gång. det är svårt att få de rena.

Vår son är 6 månader.

• siljeholm

Ja precis, de måste pausa:) essskas är ju med ventil i "locket" istället för i botten, men har inte den några delar också?

• angeni

Vi använde antikolikflaskorna tills dottern slutade med välling straxt över året.

• Kasihi

Vad jag förstod det som skulle det inte vara några delar på Esskas. Men om dinappen är så olik andras så kanske det är dumt att lägga pengar på den om sonen ändå inte tar den för att den inte påminner om Dr Browns.

Ni som kört MAM och Dr Brown., vilka tycker ni är snabbst att diska alla delar på?

Svar på tråden När ska man "våga" gå över till vanlig nappflaska?