Hej!
Jag har också slutat med sertralinen men drabbats av fruktansvärda utsättningssymptom. hur lång tid tar det innan det går över? Jag åt 25mg i ca 4-5v. slutade eftersom det "förändrade mig", blev känslokall, sket i omgivningen, "ond" liksom, inte mig själv mao. Nu när jag slutat har helvetet brakat loss med hemska utsättningssymptom. Läkaren sa att jag åt så liten dos att jag kunde sluta abrupt, så dum som jag var lyssnade jag såklart på läkarens ord.... Gick från 25mg/per dag till 0..... även om det var så liten dos så borde man trappa ner lite taget (man reagerar ju olika och är ju olika känslig), iaf jag blev påverkad av det. Har huvudvärk och humörsvägningar, ont i magen, går på "helspänn", rädd om nätterna, är nervös och uppe i varv, på kvällen får jag nästan hallucinationer eller är på helspänn/rädd iaf :-/ nästan psykosaktigt. :-/ mår skit nu och kan inte vara normal känner bara ilska och är arg hela tiden, vill be världen eller alla dra åt skogen (dra åt H*vete), familj, vännre mm. är på dåligt humör utan att förstår varför :((( under 1v. har jag hunnit "bli av med". eller krossa två gamla vänskapsrelationer, en flört som tidigare gått bra/gått på räls, kommit i bråk med okända msk, mm och allt har bara gått utför, så nu vågar jag inte träffa någon förens dessa symptom försvinner. Innan dess/eller tidigare har ALDRIG bråkat med nån, varit otrevlig, etc. överhuvudtaget, så på en vecka så har så mkt hunnit förstöras
o kommer inte få tillbaka dessa relationer pga mitt beteende, SÅ AKTA ER FÖR SERTRALIN FÖR DET ÄR SJUHELVETES DÅLIG MEDICIN SOM BARA FÖRSTÖR!!!! förstörde mitt liv iaf. eftersom jag nu i efterhand inte kommer kunna fixa "dessa" relationer. När man är under påverkan av något, hur vet man/eller hur ska man själv veta hur man beter sig,eller varför man beter sig som man gör... det vet man ju inte... så kanske finns positiva erfarenheter av sertralin, men för mig har det iaf inte funkat. utan bara gjort saker värre.
Hoppas bara på att detta går över snart, och hur lång tid efter att man slutade med medicinen behöver man vänta? :/