• Anonym (hungrig)

Fler som blir extremt hungriga under PMS?

Ungefär tre dagar innan mens är jag omättlig och kan äta hur mycket som helst. Det är inte det att jag är sugen utan jag är verkligen hungrig och kan äta hur mycket som helst!

Sedan när mensen kommer lägger det sig och aptiten blir som vanligt igen.

Är det fler som har det så? Och varför blir det så?

• Svar på tråden Fler som blir extremt hungriga under PMS?
  • Anonym

Jag är också sådan. Totalt livsfarligt när man redan har några kilon för mkt. Jag äter allt. Både nyttigt och onyttigt. Blir inte sugen på något speciellt, allt funkar.
    När jag sedan får mensen är jag oftast så kass så jag även tappar matlusten. Kanske jämnar ut sig. Vet inte vad det beror på.

• Anonym (Stina)

Jepp, är också sådan. Fast för mig börjar det en vecka innan mens, konstant hungrig (ibland även mitt i natten, bara att gå upp och äta nåt annars går det inte att sova). Vill oftast ha extra fett och socker, alltså helst onyttigt. När mensen kommmer går hungern ner till en mer normal nivå, fast nån dag till är det svårt att låta bli choklad.

Ingen aning om varför det är så. Kanske behöver kroppen lite extra energi?

• Anonym (lite rolig info.)

Jag har precis råkat läsa om samband mellan bullimi och pms ! :D
    Undersökning har visat på att bullimiker äter mycket mer under pms än annars. Då de får medicin mot pms'en lindras deras hetsätning på kuppen. Kan kanske vara intressant att veta för er... ;)

Ah dessa underbara hormoner eller hur !? ;D

• Anonym (Loppan)
    Anonym (lite rolig info.) skrev 2011-02-01 17:45:53 följande:
    Jag har precis råkat läsa om samband mellan bullimi och pms ! :D
    Undersökning har visat på att bullimiker äter mycket mer under pms än annars. Då de får medicin mot pms'en lindras deras hetsätning på kuppen. Kan kanske vara intressant att veta för er... ;)

Ah dessa underbara hormoner eller hur !? ;D
    Läskigt, jag är fd bulimiker och jag blir också väldigt sugen (på allt i matväg) några dagar innan mens. Vet dock inte om min bulimi var värre dagarna innan mens, tänkte inte på det.
  • Nikhita

Jo en vecka innan är jag sugen på allt möjligt. Tex godis som jag annars inte ens tycker om! Förvånad

I don't worry cause everything's gonna be alright
  • semlorna

Jag är också pms-hungrig och kan bli hungrig en halvtimme efter att jag ätit

• Anonym (Viktoria)

Ja! Har ätit sen jag kom hem. 'Mer mat' skriker magen. Har också funderat på varför man blir så enormt hungrig just då.

Svar på tråden Fler som blir extremt hungriga under PMS?