• Zephir

Bästa blöjmärket (överlag)

Hej!

Tänkte göra en grundlig undersökning eftersom jag saknar en sådan (har letat lite i formuet).

Vilket blöjmärke föredrar du till ditt barn?

Självklart kan man variera märke beroende på ålder och behov just då, men kryssa isåfall i det märket som ni har använt mest och/eller som ni har varit meset nöjda med.

Kommentera gärna vid vilken ålder som märket har varit bäst och vilka kriterier du baserar ditt val på och om du använder olika blöjor vid olika tidpunkter.

TACK!

länkar även till Smartsons test av blöjmärken:
    www.smartson.se/test/barn/blojord.htm

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Bästa blöjmärket (överlag)
  • glammis

Coop! Min son fick utslag av alla blöjor tills jag bytte till Coop. De är de enda Svanen märkta blöjorna fram tills alldeles nyss då Libero också har en variant. Men Coops är billigare!

• glammis

Eller nä, ser nu på länken att det bara är Coops blöjor som är Svanen märkta. Det märktes skillnad med en gång kan jag säga!

• Zephir
    glammis skrev 2011-01-21 13:52:07 följande:
    Eller nä, ser nu på länken att det bara är Coops blöjor som är Svanen märkta. Det märktes skillnad med en gång kan jag säga!
    Fast undersökningen är från 2005 och det var den nyaste undersökningen jag kunde hitta.
  • bustösen

liberos är jättebra, men jag är precis lika nöjd med icas blöjor, dom är dessutom 5-6kr billigare/pkt - många bäckar små.
    pampers byxblöjor är de sämsta vi provat, en liten kissning i och dom hänger i knävecken =/

• Loreena

Jag gillar minimundus vikblöjor(tygblöjor). Billiga, enkla, torkar toksnabbt efter tvätt, mjuka och luftiga och kan användas under hela blöjperioden.

Vi använder engångsblöjor när vi ska iväg någonstans, för tygblöjor håller inte torrt så länge.

• Atamon

Lidls. De två-tre första månaderna körde vi med Pampers då vi tyckte de var bäst då, nu alltid Lidls eftersom de luktar minst, är okej i pris och fungerar bäst för oss.

• Lillaliten

Har haft pampers till lillkillen på 7 veckor, men idag provade vi Lidl gröna förpackning. Men nu när jag böt på natten tycke jag bajset satt fast på rumpan istället för i blöjan, inget kissläckge, men de kan ju inte vara trevligt med fasttorkat bajs?! Några erfarenheter?

Svar på tråden Bästa blöjmärket (överlag)