• Jennie Brunflo

Spraybalsam på baby???

Sigrid har ganska mycket hår som kanske syns på bilden. Bak i nacken gnuggas det ganska ordentligt och vi har försökt hålla efter så det inte ska bli för stora tovor.
    Men nu när hon varit sjuk så har vi inte velat greja med hennes hår dessutom så nu har det blivit flera stycken tovor som ser ut som dreds. Coool, om man vill ha dreds alltså.
    Det vill inte vi.

Tror ni jag kan köpa spraybalsam och försöka reda ut tovorna eller är det bara att klippa bort dom?

• Svar på tråden Spraybalsam på baby???
  • Lindut

Tror säkert du kan använda spraybalsam på hennes hår. Borde inte göra någon skada tycker jag. Tråkigt att behöva klippa bort håret menar jag. Lycka till!!!

• kixan

Jag tror det finns spraybalsam för barn, det är väl bara att testa med det, det är säkert OK så länge man inte använder det varje dag.

• LillaSnigel

Vi använder sparybalsam och det funkar bra.. Vi använder oss av Natusan Kids..

Prova och se.. //Pia

• Jennie Brunflo

Okej....då ska jag gå och köpa det när vi går på vår efter-lunch-promenad.

Jag har försökt reda ut dredsen för hand....men NÅGON (jag säger inte vem ) har väldigt svårt att sitta stilla. Hon verkar inte ett dugg håröm....men bli jätteless när jag pillar med hennes hår!

• Villebusen

jag skulle då inte rekomendera natusan eftersom den ligger på "farliga listan" tycker själv att natusan barn balsamspray inte alls luktar gott.

• JPL

Jag är allergisk mot balsam och bebisar är ju känsligare så prova försiktigt. Är nog ingen fara eftersom det verkar vara en engångsgrej du ska göra.

• kobra

Hårologen har en bra balsamspray för barn, jättebra produkter. Jag skulle aldrig spraya natusans produkter i håret men jag är ju en sån som är allmänt emot allt som heter mineraloljor och andra konstiga saker som finns i alla produkter. Naturligt ska det va!!

• Anna81

det finns balsam spray fån natusan, no more tears,, jätte bra, det använder jag på Jennifer med.

• Jennelii

Vanligt balsam då? Om det bara är en engångsföreteelse? Herbal Essences balsam är otroligt bra....jag har tre tjejer + jag själv då och alla vi har håret nästan ända ner till rumpan och med det balsamet är det bara att kamma ut det, utan "tjorvar"...det är super superbra....

Svar på tråden Spraybalsam på baby???