• prinsessan2

Knöl i knäväck!! Nån med liknande??

Sonen har fått en knöl i knäväcket. Vet ej när den kom men den kan ha kommit till vid en innebandymatch.
    Var hos doktorn då den inte ömar eller är blå. Hon trodde ev. på bakercysta men var osäker och har även beställt ett ultraljud. Nu är jag jätterrädd och fruktansvärt orolig för vad de ser. Den är stor som en kivi ung. Den känns helt rund och ganska mjuk. Är det någon som varit med om liknande??

• Svar på tråden Knöl i knäväck!! Nån med liknande??
  • Serla
    prinsessan2 skrev 2011-01-21 11:30:29 följande:
    Sonen har fått en knöl i knäväcket. Vet ej när den kom men den kan ha kommit till vid en innebandymatch.
    Var hos doktorn då den inte ömar eller är blå. Hon trodde ev. på bakercysta men var osäker och har även beställt ett ultraljud. Nu är jag jätterrädd och fruktansvärt orolig för vad de ser. Den är stor som en kivi ung. Den känns helt rund och ganska mjuk. Är det någon som varit med om liknande??
    Jag hade sönder min bakercysta för ca 15 år sedan och fick gå med kryckor. En uppsvullen cysta gör ont och en sprucken gör ännu ondare!

http://www.1177.se/Fakta-och-rad/Sjukdomar/Bakercysta---svullnad-i-knavecket/
  • ehl

Min 5 åring har en knöl i storlek som en golfboll i knävecket. Upptäckte den  i fredags och åkte ner och visade på bvc. De trodde med på en cysta med vätska som kroppen förhoppningsvis klarar att dra tillbaks själv. De sa att det är ofarligt och kan komma av att han ramlat på isen eller belastat fel plötsligt.
    Känns lite oroligt fortfarande då den inte har ändrat sig alls så jag tar nog ny kontakt med läkare nästa vecka. Men han har inte ont och är inte öm.
    Hur har det gått för er?

Svar på tråden Knöl i knäväck!! Nån med liknande??