• Emma Elisabeth

Hur många gånger bleka för att få vin rött hår?

Hur många gånger ska jag bleka håret för att få en riktigt röd vin färg? Mitt hår är ljusrött nu. Och vilken röd färg ska jag ha och vilket blekmedel är bäst? Och jag letar inte efter något svar som "gå till frissan".
  • Svar på tråden Hur många gånger bleka för att få vin rött hår?
  • Jezamine

Du är ljusröd nu? skall bleka det till vinrött? Först färga det rött? Varför förstöra håret? Tror du deta blir billigare än att gå till en riktig frissa?

Jag är INTE avstängd
  • FruSen

Jag fattar ingenting? Ska du bleka håret vinrött om du har ljusrött nu?? Då blir ju håret ditt orange, inte vinrött... Är det inte bättre att färga det i en mörkare nyans om du ska ha vinrött hår??

• SilverEmma

Jag hade köpt färg i rätt nyans och blaskat i själv utan att bleka. I värsta fall får man ju gå till frissan och rätta till det.

• yaaniz

Menar du rött som vin? Eller vinrött?

• rockdoll

Eftersom den vinröda nyansen troligtvis är mörkare än den färg du har i håret nu behöver du inte bleka alls.
    Det är bara att färga på.

Enda gången man MÅSTE bleka är om man vill färga håret i en ljusare nyans än den man redan har, eller om man ska använda sig av extremtoningar i regnbågens alla färger. Dessa toningar fästen bäst på riktigt blekt hår.

Svar på tråden Hur många gånger bleka för att få vin rött hår?