• chupachup

jeans till större lår och midja i förhållande till midjan

är det någon som har tips på en bra modell om man har stor skillnad på rumpa lår och midja.

om de är lagom i midjan får jag inte upp dem högre än till knäna. är de lagom på lår och rumpa så  kan jag få in en till månniska i midjan haha nä inte riktigt men ni förstår nog vad jag är ute efter

• Svar på tråden jeans till större lår och midja i förhållande till midjan
  • Sthlm Cicci

Äntligen en till, som har samma problem. Trodde jag var ensam på jorden med detta problem.

• Sirendes

Jag skulle tro att Lee kanske passar.. Eller inte. Jag har ganska smal underkropp inkl midja, speciellt innan jag fick barn och Leejeansen tyckte jag alltid var så stora i överdelen av låren speciellt och eventuellt även nederdelen av rumpan, minns inte riktigt men ni kan ju testa om ni vill Glad Lee är alltså lite kurvigare av sig som jag uppfattat det än t.ex. levis osv som nog är för lite "pojkaktigare" former.

• Bordeaux

Levis har ju kommit med jeans som är tänkta till personer med kurvor och inte klippdockor, som någon uttryckte det

• MajaVira

Lindex "base"-modell funkar bra på mig, med de flesta andra modeller jag provat blir det väldigt mycket glapp i svanken.

• Sirendes
    Bordeaux skrev 2011-01-21 13:37:42 följande:
    Levis har ju kommit med jeans som är tänkta till personer med kurvor och inte klippdockor, som någon uttryckte det
    Jo det stämmer säkert Glad bra isf!
  • mrs holiday

Och jag, med värsta "äppelformen", skulle behöva jeans som är tvärtom - större i midjan än i rumpan/låren/benen... Tänk att det ska vara så svårt att hitta perfekta brallor!

• Katja77

Jag har samma problem. Kör med Levis, de är de enda som passar. Lee glappar jättemkt i midjan, iaf på mig.

• sweetpea

Jag har G-star, funkar jättebra tycker jag - särskilt modellerna med lite stretch.

• chupachup

hihi många olika råd jag hitade två par jeans med lite stretch i, det var killah och tiger of sweden.

de i butiken rekomenderade lite stretch och de passade bra. i vanliga fall gillar jag inte stretch så därför är alla mina jenas hårda och ger världens glapp i svanken med är super tajta i lår och rumpa så man får lite häng för att man inte får upp dem haha. får helt enkelt gilla läget med lite strech

Svar på tråden jeans till större lår och midja i förhållande till midjan