• Jagsajudet

Önskar hjälp med storlek på jacka från Villervalla!

Hej hopp, är tacksam för hjälp i detta svåra i-landsproblem!

Jag tänkte vara smart och köpa nästa års senhöst/vinterjacka till lillkillen redan nu (på rea). Jag har hittat en superfin lite tjockare jacka från Villervalla men har lite svårt att välja storlek.

Min pojk blir 1 år i början av juni, han är normalstor.

I affären sa dom att 86 är för 1,5 år och 92 för två år. Vad tror ni är bäst? Blir det en lika svinkall vinter som i år, behöver lillkillen nåt tjockare men jag tänkte då att han kan ha den iaf under hösten. Nu funderar jag dock på vilken storlek jag ska ha.

Nån som vet hur Villervalla är i storlekarna?

Tack på förhand!

• Svar på tråden Önskar hjälp med storlek på jacka från Villervalla!
  • HASP
    Jag vet inte hur villervalla är när det gäller jackor men de bodys och mössor jag köpt därifrån har iallafall varit ganska små i storlekarna.
    men är inte (rent generellt när det gäller storlekar) 86 från 1 år och 92 från 1,5 år? och så är villervalla lite små på det... skulle nog tagit 92 om jag var du, hellre lite för stor än lite för liten.
  • HASP

kan tillägga att jag köpt en vinterjacka till min son (dock inte villervalla utan fix) inför nästa vinter och jag tog storlek 92. Men då är han född i april.

• Jagsajudet

Okej! Ja är villervalla små i storleken ska jag ju definitivt ta en i 92.

Den får väl helt enkelt vara lite stor annars. Får väl hålla tummarna att den blir lagom vid jul typ, inte kul om han går i en stor "säck" hela vintern och så växer han i den först i maj. Det är så svårt att se tycker jag, allt ser ju jättestort ut om man jämför med den storlek han har nu!

Tack för hjälpen och hoppas jackan du köpt kommer passa :)

Svar på tråden Önskar hjälp med storlek på jacka från Villervalla!