• TheCoopers

Annedal - någon som vet ngt om det området ?

Ngn som vet ngt om det nya området Annedal i Sundbyberg ?

I'm the me I choose to be ...
  • Svar på tråden Annedal - någon som vet ngt om det området ?
  • Vickan I

Annedal ligger på andra sidan ån och hör till Bromma, dvs Stockholms kommun och inte Sundbyberg. Men ligger ganska nära :). Lägre skatt i Bromma än Sumpan med! Vad vill du veta om området?

• TheCoopers
    Vickan I skrev 2011-01-21 16:58:30 följande:
    Annedal ligger på andra sidan ån och hör till Bromma, dvs Stockholms kommun och inte Sundbyberg. Men ligger ganska nära :). Lägre skatt i Bromma än Sumpan med! Vad vill du veta om området?
    ahh ja just ! Lite allmänt . Bra område ? Barnvänligt ?

Tack för att du svarar
  • Vickan I

Det är ju lite svårt att säga då det fortfarande är mer eller mindre en avspärrad arbetsplats hela området. Vi var där för någon helg sedan på "öppet hus" då alla byggbolag/mäklare visade upp sina objekt m.m. Mest av nyfikenhet då vi gillar Sumpan och vill bo kvar på denna sida . Tror dock det kommer bli jättefint där. Husen kommer se olika ut då de är flera olika bolag. Mycket barnfamiljer. Har två vänner med barn som ska flytta dit. De ena har inflyttning i maj tror jag redan det var och de andra i höst någon gång. Ligger ju lite "off" fast det beror ju på vad man är van med för avstånd. De sade att det var planerat bl.a en busslinje dit, men inget spikat. Lite långt att gå för att komma till ex Sundbybergs t-bana eller kommande tvärbana. Man vill inte bo i husen längst bort dock för de kommer ligga nära både motorväg och Solvalla och strålkastarna och högtalarna från travbanan är inte kul att ha in i vardagsrummet och sovrummet....Åt andra håller ligger ju gamla Bromma med äldre bostadshus, villor ochnågra få radhus. Lugnt område.

(¯`°?.¸ ♥ Alvin 090104 ♥ ¸.?°´¯)
  • TheCoopers

ahhh tack för all info !! Uppskattas . Har så svårt att få en uppfattning om området . Ska åka dit och kika lite tänkte jag
    Är det lägenheterna mot kolonilotterna som du inte tycker man ska bo i ?

Tack igen !

• Vickan I

Ja precis, inte husen mot kolonilotterna. Om man kan gå in hela vägen bort nu och titta så kommer du själv se att det är himla nära bilvägen och på andra sidan är ju Solvalla. Ganska prisvärt för helt nybyggt. De ska bygga nya hus här på Sumpansidan oockså, längs ån (fast mot stan). Vi hade anmält intresse för en fyra och fick hem info om att en fyra i de nya husen kommer kosta 6 MILJONER!!!!!! Helt galet ju!

(¯`°?.¸ ♥ Alvin 090104 ♥ ¸.?°´¯)
  • TheCoopers
    Vickan I skrev 2011-01-22 13:40:04 följande:
    Ja precis, inte husen mot kolonilotterna. Om man kan gå in hela vägen bort nu och titta så kommer du själv se att det är himla nära bilvägen och på andra sidan är ju Solvalla. Ganska prisvärt för helt nybyggt. De ska bygga nya hus här på Sumpansidan oockså, längs ån (fast mot stan). Vi hade anmält intresse för en fyra och fick hem info om att en fyra i de nya husen kommer kosta 6 MILJONER!!!!!! Helt galet ju!
    ahhh det vore om man har fönster och balkong åt andra sidan , innåt liksom isåfall . Inte mot vägen

Jag är lite nyfiken så jag ska absolut kolla !

Oj wow ! 6 miljoner ? My god !
  • Argo

CA 1900 nya lägenheter i ett helt nytt bostadsområde. Av desa komer ca 450 st att vara kommunala hyresrätter (och dyra sådana, därtill) och ca 100-150 kommer att vara privata hyresrätter. Resten är bostadsrätter på upp till 6+ miljoner.

Det kommer i alla fall inte att bli ett "socialt utsatt" område. Snarare kommer det att bli ett nytt Hammarby Sjöstad - fast utan sjöglimt från balkongen.

Frågan är bara om dagis och skola kommer att räcka till. Det är bar räknat med en av varder till 1900 nya bostäder.

För min del ligger det för mycket uppe i smeten. Ingen direkt natur och Ulvsundavägen/E18 ligger alldeles för tätt inpå. Men det blir ju nära till Solvalla för spel-entusiasterna.

http://www.annedal2012.se/2012_nya_hem.htm

*bild över planområdet*
    http://www.annedal2012.se/planomradet.htm

• Argo
    Argo skrev 2011-01-22 16:44:43 följande:
    CA 1900 nya lägenheter i ett helt nytt bostadsområde. Av desa komer ca 450 st att vara kommunala hyresrätter (och dyra sådana, därtill) och ca 100-150 kommer att vara privata hyresrätter. Resten är bostadsrätter på upp till 6+ miljoner.

Det kommer i alla fall inte att bli ett "socialt utsatt" område. Snarare kommer det att bli ett nytt Hammarby Sjöstad - fast utan sjöglimt från balkongen.

Frågan är bara om dagis och skola kommer att räcka till. Det är bar räknat med en av varder till 1900 nya bostäder.

För min del ligger det för mycket uppe i smeten. Ingen direkt natur och Ulvsundavägen/E18 ligger alldeles för tätt inpå. Men det blir ju nära till Solvalla för spel-entusiasterna.

www.annedal2012.se/2012_nya_hem.htm

*bild över planområdet*
    www.annedal2012.se/planomradet.htm
    *jag behöver ett nytt tangentbord ser jag*
  • Argo

Ja just ja, så var det Bromma flygplats också.

Avståndet mellan själva landningbanan och husen blir mellan 750-1300 m beroende på i vilken del av Annedal man väljer att bo.

Nä, inget för mig.

Svar på tråden Annedal - någon som vet ngt om det området ?