• lisley

seriös uppfödare av blandras katter

Det ska finnas en sk seriös uppfödare av blandras katter som har en hemsida, men jag kan inte hitta den.Någon här inne som vet?

(Hon ska bl.a. ha ragdoll och snöbengal blandningar)

• Svar på tråden seriös uppfödare av blandras katter
  • Karni

Det finns inga seriösa huskattsavlare.

Det är bara trist att de tror det.
    Jag skulle aldrig bidra till något sådant. Det finns renrasiga ragdolls och renrasiga snöbengaler.

• lisley

Absolut inte, därför jag skrev sk:)
    Jag ska inte köpa katt av henne, men har hört så mycket om denna hemsida men kan inte hitta den själv.vill stilla min nyfikenhet!

Någon som vet???

• iii

Varför blandar man medvetet två rasrena katter från olika raser med varandra?

• lisley

Såsom jag har förstått det så är det en tjej som har blandraser och någon enskild renrasig katt. Dessa parar hon lite hur hon vill, hennes hemsida ska var upplagd precis som en seriös, med planer, kullar och gör allt som man ska med kattungarna..Hon gör alltså allt rätt, om man bortser från att hon medvetet avlar fram huskatter.

hittar inte sidan dock:( Kan väl iofs hoppas att hon lagt ner

• nemo1

Aha, du menar den galna kärringen nere i Helsingborg?

• lisley
    nemo1 skrev 2011-01-21 20:15:55 följande:
    Aha, du menar den galna kärringen nere i Helsingborg?
    vet du dem det är??? Om du har adressen så får du väldigt gärna maila mig om den!
  • nemo1

Men den här kärringen är inte klok. Men vad jag vet så har denna inga snöbengaler. Däremot säljer hon ragdollkorsningar. Tyvärr minns jag inte namnet på sidan men kan återkomma när jag har luskat lite.

• Rigmor Mortis

Jag är också nyfiken! Jag vet en backyard breeder som korsar MCO och RAG men hon håller till i Jämtland tror jag. Eller Härjedalen? Hmmmm... nu blev jag osäker. Foten i munnen

Svar på tråden seriös uppfödare av blandras katter