• blueberry4

    En solskenshistoria om en kaninunge!

    Måste bara få skriva att jag är så glad. Har länge kämpat med att skaffa nya hem till en kaninkull som "råkade" bli till. Har verkligen hållt på med detta i flera veckor/mån och till slut hade jag bara en kanin hane kvar som ingen ville ha. Ingen ville ha den inte ens om jag i stort sett kastade den efter folk. Så jag beslöt mig för att den skulle avlivas därför att jag inte har plats för fler kaniner. Bokade tid på djurklinik och gick hemma och vankade med djup ångest! Så jäkla synd att behöva avliva en fullt friskt kanin som dessutom både var tam och jätte fin.
    Men så hände det som jag inte trodde kunde hända! En kvinna från djurkliniken ringde och sa att hon hittat ett hem till kaninen. Tydligen en väninna till en som jobbar på kliniken!
    Jag blev så ärligt glad över att slippa behöva avliva det lilla livet! È så tacksam!
    Så nu har jag äntligen avslutat det kapitlet i boken. Det blev en riktig solskenshistoria detta! Kanske en töntig berättelse för många men inte för mig! Ibland sker små under och även om de inte är världsbrytande så är det kul när det händer sådana här saker!
    Ska fira detta med lite god mat nu!

    Ville bara skriva ett positivt inlägg för en gångs skull!

  • Svar på tråden En solskenshistoria om en kaninunge!
  • dezibel

    Härligt att det slutade bra! Och jag antar att det inte blir fler kaninungar för dig Flört

Svar på tråden En solskenshistoria om en kaninunge!