Simsonen skrev 2011-01-21 21:30:25 följande:
Men innebär låna att någon annan haft det innan och de bara rengjort det? Hur märkte ni att det inte funkade, blev det sämre eller blev det ingen skillnad alls? Har erat barn också ADHD?
Nej, jag tror inte någon annan haft det innan, och jag vet inte om någon annan får det efteråt heller faktiskt. Vet bara att saker kommer gratis från hjälpmedelscentralen efter att sjukgymnasten eller arbetsterapeuten skrivit ut dem och sedan när man inte vill ha dem så kommer hjälpmedelscentralen och hämtar

Mer koll än så orkar jag inte ha. O har inte ADHD. Han totalvägrar täcke och vaknade flera ggr per natt, ibland för att han frös. Han blev ännu argare av bolltäcket än av det vanliga täcket och om man väntade tills han hade somnat med att lägga på det så vaknade han arg som ett bi och sparkade av sig det fast han inte skulle klara av att göra det egentligen... Så det var inte O´s grej helt enkelt. Nu vaknar han oftast bara en gång per natt, men han vägrar fortfarande täcke och måste ha en massa kläder på sig när det är kallt för att inte vakna av att han fryser.