• vill bli mamma meddetsamma

vår gräsmatta ser helt död ut..

Vi rullade ut nytt gräs i somras och då var gräset jättesnyggt, alldeles grönt. Vi var dåliga på at klippa det, hade fel gräsklippare so liksom rev upp mattan så vi klippte det inte så bra. Nu när snön smält bort är gräset alldeles gult och liksom ligger i stora tussar som är långa. Är det bara till att dr upp och lägga om..? Det ser liksom ruttet ut fast det är fruset och inte grönt nånstans.

• Svar på tråden vår gräsmatta ser helt död ut..
  • En längtan

tror jag inte ni behöver. vårt ser alltid ut så efter vintern men blir alltid grönt och fint igen.

• MmeBoll

Gräset dör ju på vintern!  
    Det kommer säkert att bli grön och fint när det börjar bli vår igen! 

• Matillin

Nya trädgårdsägare? Gräs är gult och fult när snön smälter bort. Vänta tills våren är här och rör inte gräset det kommer bli alldeles grönt och frodigt igen, jag lovar Ett tips är att aldrig klippa gräset kortare än 3-4 cm. Många klipper gräsmattan alldeles för kort och då riskerar den att torka ut i stället. Bättre att klippa mindre och oftare. Om ni la gräsmatta i somras så tror jag man kan ha på lite gödning nu till våren?

• Ramborg

Vår ser också ut som skit. Snömögel, vissna ruttna blad som vi var för lata att kratta upp i höstas, det enda som verkar leva är det där ogräset som har tagit över ena hörnan av gräsmattan. Men vi får se hur det går när det blir vår

• Cloudy

Gräs nu?

*tittar ut på gräsmattan som har ett 80 cm djupt snötäcke över sig*

• Matillin

Ts skrevs innan sista snön kom. Kanske bor hon i södra delarna av Sverige med?

Svar på tråden vår gräsmatta ser helt död ut..