• Anonym (Äckelvarning)

Flytningar som luktar skarpt?

Jag har under en längre tid haft så himla konstiga flytningar. De luktar starkt, nästan som amoniakdoften som kommer från kattlådor, och är lite gulbruna i färgen. Har jag svarta trosor så blir dom missfärgade i tvätten och blir rödaktiga där flytningarna varit. Jag känner mig så vidrig, men nu måste jag ta tag i det här! Vad kan det vara? Det varken kliar eller svider, men jag vill få köpa nya underkläder som INTE missfärgas direkt :/

Finns det någon som vet vad det kan vara? Vad som hjälper?

• Svar på tråden Flytningar som luktar skarpt?
  • Veritas18

Verkar som om ph värdet är rubbat. Har du pratat med din gynekolog eller bm?

• Nape

Boka tid på måndag. Jag har haft livmoderinflammation och då luktade det fränt (en blandning mellan ammoniak och sperma). Hade så många veckor och började även få molvärk i magen. Sist kom febern.

Nu tror jag inte det är livmoderinflammation du har, men eftersom jag blev så väldans sjuk brukar jag passa på att varna medsystrar. *s* Så, se upp om du får feber också.

• Anonym (Äckelvarning)
    Veritas18 skrev 2011-01-21 22:03:33 följande:
    Verkar som om ph värdet är rubbat. Har du pratat med din gynekolog eller bm?
    Nej, jag tycker det känns så himla pinsamt.. Det var sista utvägen, men kanske får det bli så?
    Nape skrev 2011-01-21 22:06:38 följande:

Boka tid på måndag. Jag har haft livmoderinflammation och då luktade det fränt (en blandning mellan ammoniak och sperma). Hade så många veckor och började även få molvärk i magen. Sist kom febern.

Nu tror jag inte det är livmoderinflammation du har, men eftersom jag blev så väldans sjuk brukar jag passa på att varna medsystrar. *s* Så, se upp om du får feber också.

Precis så luktar det för mig med! Men jag har haft såhär väldigt länge, säkert ett år. Jag har läst mycket om illaluktande flytningar och alla experter säger att det brukar gå över. Det har jag hoppats på,
    men nu börjar jag ge upp. Hur länge hade du flytningarna innan du fick molvärk och feber?
  • Nape

Flera veckor, men ett år håller det inte på. Livmoderinflammation är ju ganska akut.

• Anonym (Äckelvarning)
    Nape skrev 2011-01-21 22:20:20 följande:
    Flera veckor, men ett år håller det inte på. Livmoderinflammation är ju ganska akut.
    Vilken tur. Läste lite och det verkar hemskt.
    Jag antar att jag får försöka boka en tid hos en gynekolog nästa vecka.
    Det känns så jobbigt, även om jag duschar precis innan jag åker, så kommer jag ändå stinka som en gris när jag är framme...
  • Anonym

Kan vara slidkatarr också som jag just har haft. Penicilin i en vecka så skulle det vara över. Jag får dock förlänga kuren för jag är inte bra än, men lukten har gått bort som tur är.(men jag har EJ haft feber, men lite ont i magen).  Lycka till!

• Anonym (hjälp!!)

hoppas någon av er finns kvar här.. jag upplever samma.. om jag går utan trosor och så då luktar det bara måttligt men sen som igår när jag varit ute ett tag och kom hem så verkligen stank mina trosor av en extremt frän doft, har hänt 1 gång innan också..   ts fick du någonsin veta vad det var?? tips??

• Anonym (Äckelvarning)
    Anonym (hjälp!!) skrev 2011-07-08 16:14:42 följande:
    hoppas någon av er finns kvar här.. jag upplever samma.. om jag går utan trosor och så då luktar det bara måttligt men sen som igår när jag varit ute ett tag och kom hem så verkligen stank mina trosor av en extremt frän doft, har hänt 1 gång innan också..   ts fick du någonsin veta vad det var?? tips??

För mig har det blivit lite bättre av att tvätta med olivolja. Innan hade jag tvål eller bara vatten, men nu tvättar jag med extra virgin olivolja och tycker det har blivit otroligt mycket bättre! Efter en hel dag med 28 grader och sol ute luktar det väl inte så gott, men gör det det på någon verkligen? Man blir ju varm och lite svettig, underlivet är ju inget undantag... Hoppas det kan hjälpa dig!
Svar på tråden Flytningar som luktar skarpt?