Sömnlös ja! Har varit i perioder under hela graviditeten. Mitt första barn - och jag är idag på vecka 33+0. Kunde inte somna ikväll - gav upp vid 01.00 och gick upp och la mig på soffan med datorn i knäet för att invänta sömnighet - men - hittills inte och klockan är nu över 03.15 - suck!
Värsta perioden för mig var i början, vecka 6-9 någonting - jag sov så fruktansvärt lite, och mådde samtidigt så illa hela dagarna/nätterna, var yr och allmänt hängig. Fick Lergigan utskrivet mot både illamående och sömlöshet -men det hjälpte inte mig. Gick tillbaka till läkaren, ganska desperat efter bara ett par timmars sömn per dygn i någon vecka - och fick ok på att ta insomningstablett "vid behov" - vilkett innebar att jag tog 1-2 gånger per vecka de där värsta veckorna - och det var ju guld värt att få sova åtminstone någon natt!
Efter det har de sömnlösa perioderna inte varit så långa - kanske 4-5 nätter i rad, men sen har jag fått sova igen så jag har klarat mig utan någon tablett. Och oftast får jag ändå 5 timmar de "sömnlösa" nätterna - somnar framemot 1-2-tiden.
Men nu är jag inne i en trist "svit" igen - femte natten nu med mycket lite sömn... jäääkligt surt och tråkigt! Inte kan jag sova något på dagen heller - så man går omkring och känner sig lite illamående yr hela dagen. Man undrar vad som är värst för bebin? En insomningstablett eller att mamma sover sammanlagt 15 timmar på fem dygn? Får väl dryfta detta med BM på tisdag när jag ska dit. Man vill ju förstås alltid göra det som är bäst för bebisen därinne.