• EmmaoBebbe

Bärsjal/Sele att amma i.

Har en dotter på 4 veckor som jag mer eller mindre bär runt på 24/7 ,väldigt mysigt men ibland behöver man händerna fria. Hon vägrar också ligga i vagnen och jag måste sitta upp och sova med henne i famnen.

Jag har en trikåsjal och en babybjörnsele. är inte riktigt nöjd med hur dottern ligger i trikåsjalen när jag har försökt mig på att amma i vagga. Hört att ergo selen och manduca ska gå att amma i? kom gärna med tips på bästa metoden och vad ni tycker har funkat bäst för er.

• Svar på tråden Bärsjal/Sele att amma i.
  • Made in Taiwan

Ringsjalen tycker jag ha varit bäst att amma i. Jag har aldrig lyckats amma i en bärsele dock. Mei tai ska man också kunna amma i.

• Samboo

Jag har en Pognae bärsele. Ser nästan ut som Ergon men med en riktigt smart funktion då man ammar och använder den inomhus. Det finns en liten ventilationslucka som man kan öppna vid rygg/rumpa så att inte bebisen bli svettigt och obekvämt. Den är mycket billigare än Ergon. Finns att köpa på nätet nu i Sverige. Jag köpte den utomlands. För mig och min son funkade det jättebra att amma i denna - ammade honom tills han var 14 månader!! (Då du ska amma i en bärsele måste man dra ut axelremmarna så att barnet sjunker ner till rätt läge. Det kan vara lite trixigt de första gångerna men ni lär er fort!

Svar på tråden Bärsjal/Sele att amma i.