• Tulip

Söker bilder på vitt kakel med fasade kanter...

Jag har (budget-) renoverat köket och nu ska kaklet på plats, men jag vet inte vad jag vill ha!

Jo, vi har bestämt oss för att det ska vara vitt, men sen fastnar vi... Jag har gett som förslag att vi ska ha kakel med fasade kanter (7,5 x 15 cm) men jag behöver hitta bilder så jag kan visa för min sambo hur det skulle se ut. (Alltså bilder på kök med detta kakel, inte bara en bild på kakelplattan! )

Vet ni vad jag menar för sort? Man sätter kakelplattorna omlott som tegel ungefär, förstår ni? Jag blir jätteglad om ni har några bilder att visa mig!

• Svar på tråden Söker bilder på vitt kakel med fasade kanter...
  • Tulip

Ingen som har detta kakel eller som har sett bilder med kaklet?

• Gulletuss

Japp! Det är kanske sånt kakel du menar? Jag är lite sugen på det också! Jag sparade bilden bland favoriter för att kunna visa min sambo!

• Tulip

Precis! Tack så mycket.

På bilden ser det ut att vara 7,5x15 som jag har tänkt mig, men det finns 10x20 också. Jag har varit rädd att det ska se för "plåttrigt" ut med de små kakelplattorna, men det där var ju snyggt!

• butterfly77

Vi har just satt upp detta kakel dvs vi håller som bäst på att foga det (dagarna innan jul??!) och vi köpte det på coop. Priset var 289kr m2 vilket var billigt på ett annat ställe kostade detsamma 500kr m2. Rekommenderar detta om man tycker om lantis stilen som vi gör!

• Myran Frisk

Min mamma o hennes sambo har precis satt upp sådant kakel i sitt nya kök...
    ursnyggt!!!!

• Arcane

Instämmer, vi har detsamma! Ta det!

• Hjärtapåtråd

Gillar verkligen sånt kakel.

• Zenobia

Vad snyggt, får man se resultatet senare =) Man fick en idde rikare hur man skulle kunna göra om vårt kök i de nya huset

• Mollie

Hos mig finns kaklet i mitt galleri här på FL, men det är lite långt ifrån...

• butterfly77

moillie vi har satt våra som en tegelvägg men ditt var ju lika snyggt.

• Hea

Vi funderar också på att ta det kaklet, jättefint!

Svar på tråden Söker bilder på vitt kakel med fasade kanter...