• Anonym (gul!)

Svält = gula ögonvitor?

Pga diverse omständigheter har jag ätit otroligt dåligt i några veckor, senaste 4 dagarna har jag knappt ätit eller druckit alls. Idag ser jag att ögonvitorna börjar bli lite gula. Hjälp! Vad har jag ställt till med? Hur får jag i mig något när jag har som en stor klump i halsen att det inte går att svälja?

• Svar på tråden Svält = gula ögonvitor?
  • Anonym

Ring läkare!!!!

Det är levern som det är fel på!

• kakmamman

Är det kroppsligt du mår dåligt eller psykiskt som gör att du inte kan äta?
    Både och nu, men från början?

Gula ögonvitor kan man få av många olika anledningar..

vaniljkrans.blogg.se/ - En snurrom från det underliga- fakta eller bittert?
  • Anonym (gul!)

Psykiskt.

• Anonym
    Anonym skrev 2011-01-22 14:27:33 följande:
    Ring läkare!!!!

Det är levern som det är fel på!
    Jag känner mig benägen att skriva detsamma. Kanske har jag tittat för mycket på TV-serier. Gula ögonvitor är kanske inte nödvändigtvis livshotande. Men hur som helst så tycker jag det verkar oroväckande att du knappt druckit på fyra dygn. Det är inte bra!
  • Anonym
    Anonym skrev 2011-01-22 14:44:11 följande:
    Jag känner mig benägen att skriva detsamma. Kanske har jag tittat för mycket på TV-serier. Gula ögonvitor är kanske inte nödvändigtvis livshotande. Men hur som helst så tycker jag det verkar oroväckande att du knappt druckit på fyra dygn. Det är inte bra!
    För mig tyder det ännu mer på att det är levern.
  • Anonym (hej)

om du inte klarar av att äta eller dricka längre så måste du nog få vård ganska snart. angående dina gula ögonvitor tycker jag att du genast ringer 1177 och ber om råd.

• Anonym (Studerande)

Har du gula ögonvitor så är det absolut något som är galet i din kropp! Det finns många olika anledningar till gula ögonvitor och vilka dessa anledningar som det är kan vara helt omöjligt oss att svara på. Ring en läkare!!!

• Anonym (gul!)

Men jag känner mig inte dålig. Vad gör de på akuten då? Har druckit mer nu, 4 glas vatten (800 ml) iaf.

• MammaHela

Om ögonvitorna är gula så är det oftast ett tecken på att levern inte mår bra, så om det inte hjälper med dessa 4 glas vatten för att det ska försvinna så skulle jag nog råda dig till att söka läkarvård.

Men du bör nog kontakta vården i alla fall, för det  är inte bra att svälta sig själv.

Lycka till

T är bra på att laga trasiga hjärtan.....
Svar på tråden Svält = gula ögonvitor?