• carrolinawallin

bidrag till körkort??????????

Ja jag vet inte vart jag ska börja, men jag har försökt att ta körkort och lagt ut ganska mycket pengar, på det men inte klara det . jag fattade först inte vad det var för fel, men det var teorin som inte fungerade för mig. jag sökte hjälp och fick veta att jag har inlärningssvårigheter och dystelexi. och nu har jag inte råd att lägga ut mera pengar på körkort. jag är arbetslös, och har tre barn, och bor på en liten ort. Arbetsförmedligen har bedömt att jag har svårare att få ett jobb dels för mina svårigheter och att jag saknar körkort, men arbetsförmedligen vill inte hjälpa mig med

körkort.nu undarar jag om någon vet om man kan söka pengar till att ta körkort. snälla hjälp mig, jag har tyvärr varigt arbetslös sedan 2003 visst jag har varigt lite spring vikare inom vården men nu vill jag ha ett jobb. så körkort behöver jag ju ha, bil har vi familjen redan.

så snälla hjälp någon...
  • Svar på tråden bidrag till körkort??????????
  • Tecken

Nej, det kan jag inte tänka mig. Körkort är ju en "lyxpryl" så det får du bekosta själv.

Däremot så finns det väl lite andra möjligheter vad gäller t ex teoriprovet om du har utredd dyslexi - men det är ju ingen ekonomisk hjälp.

• Eisa

Du har väl kanske inte så långt kvar om du tagit några lektioner redan osv. Kanske t.o.m kört upp? Då kanske ni kan spara ihop till det sista även om det tar några månader?

Körtkort är ju faktiskt en "lyxpryl" och inte som glasögon eller sjukvård.

• carbe

Om man är utredd( intyg) dyslektiker kan man få göra teoriprovet men upplästa frågor och längre tid på sig.

• camelias

känner en kille som förlorade körkortet, men hans soc betalade det nya åt honom, körlektioner på körskola. Men det är en helt annan historia med tanke på hans bakgrund

• MondayMorning

Man får INTE hjälp med körkortet som dyslektiker..är själv det (vilket syns kanske) Men tyvärr finns de ingen ekonomisk hjälp att få....

• queenofangels
    MondayMorning skrev 2011-03-16 19:02:33 följande:
    Man får INTE hjälp med körkortet som dyslektiker..är själv det (vilket syns kanske) Men tyvärr finns de ingen ekonomisk hjälp att få....
    man kan få provet uppläst o man får längre tid att svara på frågorna som dyselektiker. har själv fått de för jag har också dyselexi.
Svar på tråden bidrag till körkort??????????