• längtar03

för varm välling

har precis börjat med välling till min dotter. Men snacka om att man får vänta läääänge innan hon kan dricka den.  Värmer man den i 40 sek som det står får man ju ställa in den i kylen om hon ska kunna dricka den innan hon somnat av hunger. Nä, lite ironisk... men hur gör ni? vad gör man om dom är akut hungriga och får vänta så länge innan vällningen svalnar. 

• Svar på tråden för varm välling
  • Fenomen a

värm den kortare, eller ge den kall

• Xay1de

Öh, man värmer den inte i 40 sekunder? Man värmer den tills den är lagom varm att dricka...

• längtar03

det stod så på förpackningen. men då hinner ju ungen svälta ihjäl :)
    nu ska de bli lagom varm välling :) 

• hunnycake

Jag värmer alltid välling i kastrull på spisen. känn efter med ett finger så blir den aldrig för varm

• Trisse78

Jag värmer vattnet i vattenkokare med ställbar temperatur, värmer det till ca 45-50 grader.
    Under tiden som vattnet blir varmt måttar jag upp vällingpulvret i kastrullen.

Det tar mig ca 1 minut att gör välling till tösen och hon kan dricka den direkt.

• Xay1de
    längtar03 skrev 2011-01-22 22:33:10 följande:
    Har aldrig hört om nåt sånt. Vilket märke använder du? Jag och alla jag känner har värmt vällingen tills den är lagom. Sen att det tar ett tag att klura ut exakt hur länge det tar är en annan historia (speciellt om man inte har en micro med digital timer...)
  • NinaP
    längtar03 skrev 2011-01-22 22:33:10 följande:
    Fast man får ju tänka att olika micro's värmer olika bra, sen beror det ju också hur kallt vattnet var... Glad
  • Ruggugglan

Har aldrig hört att man ska värma den en viss tid eller till en viss temperatur? Jag värmer vällingen tills den är lagom varm. I vår micro är 30 sekunder perfekt!

• hemljuvahem

Jag har också sett det ts.. men självklart så beror det på vilken mängd man har osv så jag förstår inte varför dem skriver något sådant. Var lite förvånad faktiskt.

Svar på tråden för varm välling