• Playing the angel

Förskola Kista

Någon som bor och har era barn på fsk i Kista? Vilken och är ni nöjda? 

• Svar på tråden Förskola Kista
  • jguz

Mina barn gick på Skattkistan (började i skolan nu i augusti) och vi var verkligen JÄTTE nöjda! Det är en liten fsk med ca 30-35 barn. Pedagogerna är engagerade och gör ett kanonjobb

• Playing the angel

Vad härligt att höra någon som är nöjd =). Vi funderar nämligen på ett boende i Kista Gård och den förskolan är ju en av de som ligger hyfsat nära iallafall.

• jguz

Ja det är ju jätte nära :)
    Jag tycker absolut att du ska gå dit och titta om du velar mellan några förskolor. Har en känsla att du fastnar för just Skattkistan :)

De har en egen kokerska som lagar underbar och nyttig mat till barnen. De äter massor med god frukt, inte bara äpple, päron och banan utan även frukt som kiwi, ananas, melon etc.

De är ute mycket och i skogen varje vecka. När de blir lite äldre så åker de skridskor varje vecka under vintern. Som avslutning för de som började 6-års åkte de iväg i särgården, grillade och sov över en natt ett minne för livet och mina killar pratar ofta om det.

De anordnar olika familjecirklar, frivilligt så klart men roligt att vara med på.

I november fick vi en inbjudan hem i brevlådan att killarna (och de andra som börjat skolan i år) var bjudna på advents fest i december. Då hämtade de killarna i skolan och de gick till dagis och hade fest och vi fick hämta dem på förskola på kvällen. Jätte roligt att man inte blir bortglömd bara för att man har börjat i skolan :)

• Playing the angel

Så bra!! Alltid skönt att höra från någon direkt hur det är. Min största oro för att flytta är just att byta fsk. Har en riktigt, riktigt bra fsk nu, men bor tyvärr alldeles för många mil och pendlartimmar från våra arbeten =(. Bor ni i området också? Trivs ni? Hur tror du det kommer att bli i Kista Gård, lugnt eller stökigt? 

• jguz

Vi bor i radhusen precis i närheten av Skattkistan och har bott här i två år snart.

Här är det verkligen jätte lungt!!! Fast att vi bor väldigt nära Husby där det är väldigt stökigt. Men det känns nästan lite öde här, känns som att vi nästan bor på "landet"
    Och jag tror att det blir samma i kista gård... Lungt och fint område som är nära till ALLT :) jag tror att ni skulle trivas bra där.
    Jag e en lägenhets-människa och skulle gärna bo där, men min man vill bo i radhus/hus

• Playing the angel

Aha ja då vet jag vart ni bor. Ja det är ju just närheten till Husby som oroar lite , men det känns som det inte bör bli något bus där. Man får verkligen väga för och nackdelar, men som det känns nu så är det helt värdelöst att det går 3 h om dagen att ta sig till och från sina arbeten för både mannen och mig och vi jobbar 2km från varandra. Tid som vi vill vara med våra barn istället (jag är iofs fl nu). Min man jobbar precis där i Kista Gård och jag i Akalla.

Radhus är ju en hyfsad kompromiss då iallafall. Vi är nog också mera lägenhetsmänniskor eller radhusmänniskor. Hus skulle jag aldrig vilja ha . Som det är nu så bor vi mitt i ett villaområde i lägenhet på botten med uteplats och egen ingång. Passar mig perfekt =). I Kista skulle det bli med uteplats också mot parkområdet som ska anläggas om man nu törs haha

• Playing the angel

Fler som har några åsikter?

Svar på tråden Förskola Kista