Någon som fått missfall trots illamående?
Ja, som sagt jag undrar om någon som haft illamående i tidiga veckor ändå varit med om att få missfall? Eller kan är risken för missfall mindre om man mår illa?
Någon som vet?
Ja, som sagt jag undrar om någon som haft illamående i tidiga veckor ändå varit med om att få missfall? Eller kan är risken för missfall mindre om man mår illa?
Någon som vet?
Jag mådde illa som jag vet inte vad. Slutade må illa i v.10+0, fick mf en vecka senare. Enligt vul så dog fostret antagligen ungefär samtidigt som jag slutade må illa. Är gravid igen i v 32 nu och även denna gång mådde jag illa men ända till v16-17 eller så.
Det sägs att missfallsrisken är mindre om man mår mycket illa, men det betyder ju inte att man inte kan få missfall ändå. För min del har det dock stämt mycket bra. Jag har haft 4 tidiga missfall och ett MA som upptäcktes i v. 14 och de gångerna mådde jag inte illa alls. I de två graviditeter som gått bra mådde jag illa ända till v. 25 ungefär.
ja mådde jätte illa när ja var gravid i våras spydde som en gris verkligen men tyvärr fick ja MA i alla fall.. nu är ja gravid igen och konstigt nog mådde jag inte alls lika illa som ja gjorde den första gången. så ja tror det är jätte inviduellt detta med hur kroppen reagarar när den är gravid det enda man kan göra är nog och hoppas de går bra oavsett vad man har för symptom.
kan tillägga att ja även blödde i början på denna graviditet vilket oftast sägs vara MF på gång men tydligen stämmde inte den terorin heller :D
Visa mig den forskning som talar för att illamående minskar risken för missfall!
Det är typisk hemkokad skit som sprids på ställen som FL och har noll förankring i fakta och vetenskap.
kan bara hålla med om att illamående är en myt som jag skrev innan det är ju inviduelt hur kroppen reagarar på en graviditet vissa märker ju inte ens att dom är gravida fören jätte sent och dom har inte haft en enda symptom kanske tom haft mens.. det enda man kan göra är ju och låta tiden utvisa och inte bry sej så mycket om hur andra haft sin graviditet för man är ju så olika!
En bekant har gått igenom många missfall men senaste gången var hon illamående och glupande hungrig och den gången gick det bra.
jag mådde illa o spydde o hade gud alla symptom, fick ett MA som upptäcktes i v14
med dottern hade jag kunnat gå hur länge som helst o inte fatta att jag va gravid... kände ingenting alls
denna gången va det illamående o spya igen, o jag hoppas det ska gå vägen, är i v 29
det har ju inte med symptom eller inte att göra om det går vägen, det som kan vara oroande är ju om man har symptom som sedan försvinner....
Har upplevt både och. Vid mitt missfall fick jag i princip inga symtom men vid mitt MA hade jag hur höga hormonhalter som helst och massor av symtom. Illamåendet gick inte över förrän jag fick hjälp att avsluta graviditeten.
Mådde jätteilla och fick "missfall" v. 20.
Kallar det inte missfall, bebis föddes då men överlevde inte.