• OroligE

Herpes?

Hejsan, det är så här att för 2 dagar sen när jag skulle duscha upptäckte jag små blåsor på min penis. 

Dom är väldigt små och man ser dom knappt, Det sitter 3 st på ollonet 2 st på ena sidan och en annan på den andra. Sedan sitter det några under förhuden om man drar tillbaka den, samma sak här på var sin sida. En ser ut som en ring, alltså vitt runt om och sen normal färgat i mitten, det är lite rött. 
    blåsorna/prickarna, kliar inte och jag har inte ont. känns som det kliar när jag sitter och tänker på det men det är väll förmodligen mitt psyke. 

Jag har testat mig för hiv/klamydia och det som ingår i dom två testen, så det är uteslutet. 

Kan det vara herpes eller någon annan könssjukdom?
    Vad tror ni det kan vara? 

Tacksam för svar,
    /orolig

• Svar på tråden Herpes?
  • OroligE

Kan man ha blåsor som inte kliar vid kondylom, är det inte mer vårtor?

Det ser ut som en utav mina blåsor har spruckigt, så att det ser ut som en ring typ. Kan man få blåsor i underlivet av något annat än en könssjukdom? 

• OroligE

Kollade idag igen, det verkar som att dom under förhuden är helt borta. Men har fortfarande 2 st på ollonet, knappt synliga.

Har även en fråga om HIV, om man testar sig efter 2.5/3 månader är testet helt 100% negativit? 

Mvh,
    E

• Anonym (.)
    OroligE skrev 2011-01-23 08:47:17 följande:
    Kollade idag igen, det verkar som att dom under förhuden är helt borta. Men har fortfarande 2 st på ollonet, knappt synliga.

Har även en fråga om HIV, om man testar sig efter 2.5/3 månader är testet helt 100% negativit? 

Mvh,
    E
    Man brukar göra två test med sex månaders mellanrum för att vara på den säkra sidan, åtminstone i mitt landsting.
  • OroligE

Okej, tack så mycket! 

Någon mer som har några tips vad blåsorna kan vara? 
    Verkar som det bara är 2 blåsor kvar nu, dom andra är borta. Kan det fortfarande vara kondylom eller herpes? 

Blåsorna, blir alltså ihåliga och sedan försvinner dom verkar det som.

Jag upptäckte dom i fredags, och det har inte kliat eller något.. hade lite sjukdoms känsla, men det var efter att jag upptäckte dom. kan vara pågrund av ångest eller något kanske? 

• Anonym (herpes)

Jag har diagnos på herpes och jag har endast haft ett utbrott... det kom dagen efter jag hade haft sex en gång (blev inte smittad då) tror de kan ha retat lite.
    Då var det som ett parti med blåsor... och jag kan ju säga att det var minst sagt smärtsamt! Kunde inte sitta normalt eller gå knappt.

Blåsorna var kvar i en vecka kanske och jag var till läkaren och tog skrapprov på dom (ONT!!!!)

• OroligE

Så jag kan utesluta herpes eller vad menar du? Blåsorna gör ju inte ont eller kliar på något sätt! 

• Anonym (herpes)

vet inte om du kan utesluta det men... mina kliade inte så mycket men gjorde jävligt ont så ja tycker väl att du borde ha ont om de är herpes du har... Men alla kanske inte får samma. Vet inte riktigt.

• OroligE

Okej, ne mina känns ju inte överhuvudtaget. Men imorgon är det måndag och jag ska fram och höra med dom vad det kan vara. Får hoppas på det bästa! 

tack för alla svar! 

• Anonym (bruden)

Jag  har tydligen herpes fick jag veta med blodprov. (är tjej) Har aldrig märkt av det...så här i efterhand kan jag bara dra mig till minnes en gång som skulle kunna ha varit ett mycket litet utbrott, men som jag då avfärdade som skav från trosan. Det var alltså bara en mindre blåsliknande grej som sen sprack och sved ytterst lite. 
    Man brukar säga att det första utbrottet oftast är helt vidrigt och smärtsamt, men jag har alltså aldrig haft något sådant och som sagt aldrig besvärats av denna åkomma, jag har ingen aning om hur länge jag haft det heller, kan handla om 10-15 år.
    Med detta sagt, endast ett blodprov kan tala om om du har antikroppar  mot genital herpes och därmed är bärare eller inte.

• Anonym

Det kan mycket väl vara herpes... säkrast att kolla.

• OroligE

Okej, 
    Jag ska försöka tjata till mig ett blodprov för det på ungdomsmottagningen men dom vill inte det oftast, frågade en annan gång när jag testade mig och då ville dom inte det för att jag inte hade blåsor som dom kunde testa på.

Hur stor är chansen att få underlivs herpes av att bli avsugen? och vad får man isåfall hsv-1 eller hsv-2? 

Svar på tråden Herpes?