• scrapparlotta

tips på lite anorlunda låtar.....

Jag brukar varje år göra skivor till min mor och mina syskon som dom får i julklapp. Där brukar jag blanda nya med gamla låtar och så brukar jag ha med nån lite anorlunda låt. Men i år kan jag inte komma på nån så där. Så ge mig lite tips på låtar man inte brukar höra på radion dirrekt, låtar man blir glad av.

• Svar på tråden tips på lite anorlunda låtar.....
  • Dino78

Va svårt att komma på nåt när man inte riktigt vet vad för slags musik det ska vara. Men den första låten jag kommer att tänka på som jag blir glad av som man inte hör så ofta är "Give me hope Joanna" med...ja, minns inte vad han hette...Eddy Grant, kan det ha varit han? Den var populär för ett tiotal år sen typ och är väldigt hurtig.
    Annars finns det en helsjuk låt som heter Hishultabörje! Den är riktig skoj, minns tyvärr inte artisten, han gjorde nog bara den låten

• scrapparlotta

Dino78:
    Det kan vara all slags musik, bara den är lite annorlunda och att man blir glad att höra den. Give me hope Joanna har jag nog haft med nån gång på nån skiva dom har fått. Den andra har jag inte hört talas om, men jag ska leta upp den. Tack för tipsen!!

• Dino78

Nån gammal svensk slagdänga då...som t ex Sofia dansar go-go eller Snabbköpskassörskan med Di sma under jordi? Dom blir man glad över att höra med.

• mysmika

Denna lyssnar jag på när jag kör till jobbet....den blir jag lycklig av!!!
    Juan Luis Guerra - Ojala Que Llueva Cafe

Hoppas du gillar den, om du inte hittar den får du gärna höra av dig....

• Lovasraramamma

Irländsk pubmusik är väldigt glad å ganska fräck i vissa texter. har skiva hemma....men vad sjutton var det dom hette...Hmmm

• Lovasraramamma

obs. de sjunger på engelska

• mysmika

Chichi Peralta - Procura
    Los Van Van-Temba,tumba,timba
    SBS-despacito
    Mana-La Chula
    Bacilos-Mi primer millon
    Los Rabanes - Bam Bam

Hoppas du gillar!!!!!!!!!!

Svar på tråden tips på lite anorlunda låtar.....