Min 11-månaders vill inte äta frukost
Har en dotter på 11 månader som inte vill äta frukost. Det har varit så ett längre tag nu. Hon har aldrig velat ha välling så vi har alltid gett gröt i stället. Senaste två månaderna vill hon verkligen inte ha gröt på morgonen, kvällstid är det inga större problem. Testar med smörgås istället, hon tar några små bitar, sen åker allt ner på golvet. Har testat youghurt och smaksatt med bär, frukt osv men det vill hon inte ha heller. Det funkar ibland med den youghurt som finns som barnmatsburkar. Har testat äggröra.... går inte. En mellanmålsdryck som jag vet att många barn gillar, gick inte. Har testat allt i omgångar med några dagars mellanrum. Resultatet blir att hon äter ungefär tre skedar gröt, tre små bitar smörgås och eventuellt lite banan. Hade det inte varit för att BVC säger att hon MÅSTE få i sig mer frukost så hade jag kanske inte varit så orolig, jag själv åt inte frukost när jag var liten och har svårt för det än idag. Förstår bara inte hur hon ska orka på dagis när hon inte äter nånting. Mellanmålet på förmiddagen är hon inte heller särskilt förtjust i utan det är först vid lunch som hon "kommer igång", då äter hon gärna och mycket, likaså mellanmål på eftermiddagen, middag och gröten på kvällen går bra. Hon går inte upp riktigt som hon ska utan ligger rätt mycket under sin kurva, hon är väldigt lång för sin ålder. Någon som har fler tips på vad jag kan ge henne?!