• Moi Mokulat

När kan man resa med bebis?

Min mormor fyller 70 år och vill att släkten följer med till Mallorca,
    Jag är gravid och vill gärna följa med. Men lillen födds i slutet av Maj och resan blir augusti/september.
    Sen har jag en 2,5 åring också.

När har ni tidigast flygit med liten?

• Svar på tråden När kan man resa med bebis?
  • jessamy

Hej.
    Jag flög första gången med min dotter när hon var 3 månader. BVC sa att man HELST skulle vänta till 3 månader pga bakterier i luften på flygplanet.  VI flög iofs bara till Belgien så 2 timmars flygning men tycker absolut att du ska följa med.
    Det är enkelt att flyga med dom när dom är så små! =) då sover dom mest. Värre sen. Min dotter är 2 år nu och vi har flygit många gånger då min sambo kommer från Belgien.

• Moi Mokulat

jaa h*n blir 2-3 månader. Vår son hade kollik som nyfödd så jag är rädd att de ska bli ett helvete med en liten och en 2,5 åring

• jessamy

Ja om din lilla får kolik. Det vet man ju inte heller.
    Kan du inte vänta till den lilla är född innan ni bokar?

• Dixie

vi flög till Wien när sonen var 2,5 månad och det gick jättebra!

• anna1973

Jag har flugit regelbundet med min son sedan han var 1 1/2 månad och det har aldrig varit några som helst problem.

• Tigerwoman

Det där med baciller i flygplansluften är rent trams, det kan du bortse helt från. Mina barn har båda flugit sedan de var 8 veckor (och inte bara korta flygningar, utan till andra kontinenter) och det har alltid gått jättebra när de var så där små. Jag kan inte se en enda anledning till att du inte ska åka, skulle något medicinskt uppstå så kan du ju bara avboka med avbeställningsskydd. Man måste väl ändå utgå ifrån att barnet och du mår bra och att allt är normalt, inte det motsatta, i så fall skulle man ju aldrig kunna planera nånting....

• Sirling

Min lillkille var 4 månader första gången han flög inom Europa och 9 månader till Asien. Han har på 15 månader avverkat närmare 30 flygningar så han börjar bli rätt van...

• Helena77

Våran yngsta dotter åkte vi till Egypten med när hon var 3 månader och det gick toppenbra!
    Flygresan gick som på räls och även veckan i värmen.

Näst yngsta dottern var 7 månader när vi åkte till Egypten första gången och då var det riktig högsäsong och det gick lika galant den gången.

Äldsta barnet flög vi med när han var 4 månader...inrikes men dock en flygning och det gick galant det med:)

• ia 27år

Vår son flög utomlands första gången när han var 3 månader, och det gick hur bra som helst Glad Jag tyckte att det var jättesmidigt att flyga när han var så liten för att han sov större delen av resan i famnen, och sen helammade jag så vi behövde inte tänka på att han skulle få i sig "bakteriefri" näring.

Ett tips är att amma (eller ge flaska) vid start och landning, för att slippa ont i öronen då det kan bli lite tryckförändringar i planet.

• MimmiP

Vår dotter flög till Spanien när hon var 2,5 månader och New York när hon var 8 månader. Båda resorna gick kanon!

Svar på tråden När kan man resa med bebis?