• Tainted

pizza sås, kan man köpa det i affären? eller hur gör man själv?

jag älskar mycket sås på pizzan, men man får alltid betala extra för detta. någon som har koll på om det finns att köpa i vanliga mataffärer, alltså typ kebabsåsen eller vitlökssåsen. har testat en del men ingen smakar ju som dom gör på pizzerian.. tips?

• Svar på tråden pizza sås, kan man köpa det i affären? eller hur gör man själv?
  • TrailerTrash

Jag brukar fräsa finhackad lök och vitlök i olja sen hälla på finkrossade tomater och hackad basilika,salta och peppra sen låta det stå och småputtra någon timme..

• Kimban
    Tainted skrev 2011-01-23 15:07:23 följande:
    jag älskar mycket sås på pizzan, men man får alltid betala extra för detta. någon som har koll på om det finns att köpa i vanliga mataffärer, alltså typ kebabsåsen eller vitlökssåsen. har testat en del men ingen smakar ju som dom gör på pizzerian.. tips?
    Dom är väl gjorda på majonäs... Grejen med majo är att den "vanliga" som säljs i affären inte är god ;) Köp majo i fiskdisken (det är "riktig") majonäs, sådan som de har på restauranger.

God vitlökssås är nog inte så svårt att få till... Kebabsåsen vet ja inte riktigt va det är i....
  • TrailerTrash

Sorry läste fel,trodde du mena såsen  alltså tomatsåsen hahahaSkrattande

• TrailerTrash

Kebabsås finns det en  som dom säljer oftast vid köttdisken som är svingod..Brukar stå bland dom vanliga färdiga såser

• Gung Ho

Det finns en ny grej på tze internets:
    http://tinyurl.com/48zx5ol
     Flört

Det är omöjligt att bära sanningens fackla genom en folksamling utan att sveda någon i skägget. /Georg Christian Lichtenberg
Svar på tråden pizza sås, kan man köpa det i affären? eller hur gör man själv?