• LPA

Vid blöjbyte

Jag undrar om ni håller på och torkar om ni bytar en kissblöja? 
    Bajsblöjor gör man det ju givetvis... 

• Svar på tråden Vid blöjbyte
  • Meus Veritas

Självklart torkar vi även vid kiss, det sprids ju på huden när de har blöjor. Det vore ju annars som att inte torka sig själv efter man kissat.

• LPA
    Meus Veritas skrev 2011-01-23 15:45:36 följande:
    Självklart torkar vi även vid kiss, det sprids ju på huden när de har blöjor. Det vore ju annars som att inte torka sig själv efter man kissat.
    Torkar du dig själv med våtservetter eller vatten när du har kissat? Om det är vått som "hönamor" påpekar så självklart torkar man bort det.
  • La Lola

Ja, ibland.
    När det behövs.

*mamma till Alma 10 år (-00) och Hedda 1 år (-09)*
  • Meus Veritas

LPA fast det fattar du väl själv att det är skillnad på när man kissar rakt ner i toaletten och ett barn som haft en blöja med kiss som spridit sig fram o bak o legat mot huden?

• La Lola
    Meus Veritas skrev 2011-01-23 17:13:26 följande:
    LPA fast det fattar du väl själv att det är skillnad på när man kissar rakt ner i toaletten och ett barn som haft en blöja med kiss som spridit sig fram o bak o legat mot huden?
    Fast dagens blöjor har ju så bra uppsugningsförmåga å andra sidan...
    *mamma till Alma 10 år (-00) och Hedda 1 år (-09)*
  • oOMayaOo

Oftast är rumpan ganska torr även om han kissat och då torkar jag inte.

• Meus Veritas

La lola: det tycker jag får stå för var o en. Jag kanske haft en kille som kissat mycket? Inte vet jag men jag tycker huden verkat fuktig efter kiss så jag har alltid torkat. O kisset har ju ändå legat mot huden så då känns det fräschast för min del att torka.

Svar på tråden Vid blöjbyte