• Annelie K

Någon av er som blev gravid trots väldigt oregelbunden mens?

Har ställt samma fråga i "Planerar barn" men tänkte också kolla med er som faktiskt är gravid!

Finns det någon här på FL som blivit gravid trotts väldigt oregelbunden mens?

Min cykel varierar mellan 29-50 dagar.... Inte kul alls. Så svårt att ha koll på ÄL och BIm då.

Kram

• Svar på tråden Någon av er som blev gravid trots väldigt oregelbunden mens?
  • Holmen

Hej!

Min kompis, har nyligen fått veta att hon var gravid...Å hon har en menscykel på allt ifrån 28 dagar till 44 dagar...

Det gäller kanske för dig att använda sig utav ägglosningstest...( om inte du redan gör det...) kan vara till stor hjälp när mensen är oregelbunden...Så gjorde min kompis...Å hon blev gravid vid första försöken typ... Ja du kanske fattar....För det är ju när man har ägglosning som man tydligen har största chans att bli med bäba...

Fortsatt lycka till för dig/er!!!

Kramis/Elin (gravid i 13:e veckan,) ( efter ca. 2½ år av ständiga försök att bli med barn.)

• Annelie K

Holmen:
    Tack!
    Jodå visst har jag hört om Äl-testen...och jag har testat dom oxå. Men dom tog slut innan jag fck utslag, och sedan köpte jag aldrig fler. Kanske hade jag ÄL efter det. Började testa med dem för tidigt..

Men då vet jag iaf att chansen finns!

Fler med erfarenhet?

• Holmen

Jo...

Du kanske vet att man har som ägglosning ca. 1½ vecka efter det att man har haft sin mens. Så då kan man få testa några dagar...men det är ju som sagt kanske så olika för alla...Men prata gärna med ngn BM...de brukar ju ha iaf på vissa vårdcentraler telefontider...

Läs på webben...

Hoppas det löser sig för er...Men kom ihåg, det positiva beskedet kommer när man minst anar det...

Lycka till!!!

• Minimum

Räcker upp handen! Innan jag blev gravid hade jag haft en cykel som varat i 72!!! dagar!!!! Och var på en undersökning som visade ÄL och då kunde jag/vi ju inte låta bli och kolal om det funkade... Jag hade allt från 30-72 dagar mellan mina mens, döjobbigt... Nu var det ju eg inte "tänkt" att vi skulle skaffa barn nu utan vi skulle vänta eg. Men ja nu blidde det inte så utan det blev träff på första försöket och jag har bf 10/7 20 dagar kvar med andra ord... har aldrig testat m ÄL stickor etc utan det var ett UL so visade att jag hade ÄL just då.

Pga detta har jag planer på att skaffa mig en Persona sen som P-medels komplement (vi har lite andra rent tekniska bekymer som gör att vi inte behöver tänka på skydd osv) för att veta var jag ligger på ett cirkus i mina cykler!

• Nela

Jag hade en menscykel på 29-45 dagar ungefär, den hoppade lite hur den ville och jag blev gravid på första försöket! Så det kan gå bra ändå även fast mensen inte är regelbunden!

Lycka till!
    Kram Ella v.38

• KAH

Jo då... har nästan exakt som Nela, någonstans mellan 28-40 dagar o det har hoppat lite hursomhelst. Sen fick jag blödningar i början av graviditeten också! Var väldigt svårt att räkna ut hur gravid jag var innan ultraljud Lycka till, hoppas du blir gravid snart!
    Karin vecka 40+2

• xerxa

min mens var en gång i tiden regelbunden
    men sen så hade jag en period i mitt liv då jag gick upp en del + inte mådde särskilt bra psykiskt..
    så under ungefär ett år så var min mens väldigt oregelbunden
    ibland kom den när den skulle (enligt mig) =28 dagar
    o ibland kom den efter 2 månader o kunde variera däremellan..
    men, jag blev gravid iaf
    upptäckte det visserligen inte förrän i vecka 10 eller nå sånt
    då jag verkligen undrade vars mensen hade tagit vägen :D

• Julianna

Min menscykel var mellan 25-49 dagar och jag blev gravid på 9:e försöket. Att min menscykel var så oregelbunden berodde på att min ÄL kom olika varje månad. Lutalfasen var hyfsat konstant däremot. Kämpade på med ÄL-test ändå och till slut lärde jag känna kroppens egna signaler på ÄL (fertilt sekret, ont i bröstvårtorna, lite "svullen därnere"). Då använde jag bara testen med att bekräfta liksom. Jag tycker det kan vara värt att slänga ut lite pengar på ÄL-test så att man prickar in ÄL varje månad. Kramis

Svar på tråden Någon av er som blev gravid trots väldigt oregelbunden mens?