• Yildirim

Tycker ni att det är normalt?

Tycker ni att det är normalt att en vuxen man ser sin mamma naken? (menar ej att hon blottar sig direkt) utan om hon skulle byta om/gå från duschen etc.

Jag tycker att detta är suspekt. Man blir äcklad när man får höra sånt.

Skulle nog bli så fruktansvärt avtänd om jag visste att en kille sett sin mammas nakna kropp/bröst.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-01-23 21:45
    Har era män sett sin mamma eller syster naken?

• Svar på tråden Tycker ni att det är normalt?
  • Pia och Elna

Ja jag tycker det är helt normalt. Jag är uppvuxen i en familj där nakenhet är något naturligt och vid sommarhuset så bastar och badar vi nakna hela släkten.

Varför är nakenhet äckligt för dig?

• Yildirim
    Pia och Elna skrev 2011-01-23 20:40:30 följande:
    Ja jag tycker det är helt normalt. Jag är uppvuxen i en familj där nakenhet är något naturligt och vid sommarhuset så bastar och badar vi nakna hela släkten.

Varför är nakenhet äckligt för dig?
    Inte nakenhet i sig, men tycker att det är en privat grej och man visar sig ej naken inom familjen
  • brünnhilde

Helt normal i mina ögon också. Och då kommer jag från en väldigt pryd familj som inte gör så under några omständigheter

jag förstår helt enkelt bättre än dem!

• Mrs Statham

Ja, jag tycker att det är normalt.
    Varför väljer du att känna att det är onormalt för?? 

• MattiasFru

oj, ja jag ser faktiskt inte heller något problem med det. Det är väl knappast så att man tittar? Jag och min mamma ser varandra nakna hela tiden när jag är där, jag är en sån som gärna bara springer runt i trosor när jag är hemma, och hon är sån som kommer ut naken från duschen och gärna står och pratar när hon torkar och deoar sig. Det är inget konstigt alls tycker jag. Min pappa umgås jag inte med på samma sätt då vi inte har den relationen, men jag skulle absolut inte tycka att det var något konstigt om jag var där och han kom ut ur duschen naken eller liknande för att gå och klä på sig.

• Tazzme

Jag tycker inte heller att det är så konstigt. Det har nog mycket att göra med hur man är uppfostrad kring nakenhet osv. Kanske jag inte tycker att det är nåt konstigt med nakenhet eftersom jag kommer från Finland och här badar hela familjer i bastun tillsammans..? Glad

Men generellt sett, så nej, jag tycker inte det är direkt onormalt.

Dock undrar jag varför du skriver att du tycker att man inte ska visa sig naken inom familjen. Är det mer OK att visa sig naken för andra då? T.ex. att det vore okej att visa sig naken i duscharna på ett badhus, men inte att bada bastu med sin egen familj.

• Pia och Elna
    Yildirim skrev 2011-01-23 20:42:45 följande:
    Inte nakenhet i sig, men tycker att det är en privat grej och man visar sig ej naken inom familjen
    Det kan man ju tycka att man inte själv vill och det förstår jag. Men varför är det äckligt för dig att andra inte ser nakenhet som något konstigt?
  • Yildirim

Skulle ej vilja att min man såg sin mamma naken direkt :P Han har aldrig i sitt liv gjort det sedan han ammade och det minns man ju inte direkt så.

nej ser inte direkt vitsen med att se sin morsa naken som man.

• Mrs Statham
    Yildirim skrev 2011-01-23 21:17:31 följande:
    Skulle ej vilja att min man såg sin mamma naken direkt :P Han har aldrig i sitt liv gjort det sedan han ammade och det minns man ju inte direkt så.

nej ser inte direkt vitsen med att se sin morsa naken som man.
    Nä vi förstod att du tycker så redan vid trådstarten.
    Så varför är det något som du blir äcklad av, tycker är onormalt och tycker att det är en suspekt handling??
    Tror att du skulle bli nöjdare med dig själv om du inte såg din och andras kroppar som något onaturligt och äckligt.. 
Svar på tråden Tycker ni att det är normalt?