• Tessou

Bästa sulkyn?

Någon som har koll på vilken sulky som är den bästa
    - typ Bäst i Test, eller liknande?

Mina krav är att det finns fullt liggläge och bälte.

ELIAS 090326
  • Svar på tråden Bästa sulkyn?
  • mickis112

Babyjogger city mini.... Lätt att fälla i hop, lätt vagn, fullt liggläge, bälte, grym sufflett, tar liten plats, lätt att köra...

• Bräckehäxan
    mickis112 skrev 2011-01-29 06:40:43 följande:
    Babyjogger city mini.... Lätt att fälla i hop, lätt vagn, fullt liggläge, bälte, grym sufflett, tar liten plats, lätt att köra...
    den har jag också! jätebravagn, men jag tycker det är liiiite svårtkört med tre hjul.
    vi köpte den som resevagn/extravagn när vi var i USA, mycket billigare där...

så vi har en brio spi och en baby jogger city mini.. Båda kan jag starkt rekommendera, men om jag bara fick välja en så skulle det bli brio spin...
  • Tessou

Har den fullt liggläge?
    Tack för era svar!!

ELIAS 090326
  • Underbara ungar

Jag gillar BRIO race, inte riktigt fullt liggläge. Det blir en liten lutning. 
    Samma är det med Teutonia Timmy.
    Riktigt bra vagnar iaf. 

Axel o5o92o * Enya o7o824 * Isaac o91211
  • Bräckehäxan

TS, brio spin har inte fullt liggläge. Årmodell 2010 (som jag har nu) är faktiskt ganska värdelöst viloläge. Så den rekommenderar jag INTE.
    men den nya årsmodellen, bri ospin 2011 har blivit förbättrad på en hel del punkter, bl.a. viloläget. Så den är nog kanon, vi ska byta upp oss!

Brio spin är samma som brio race i princip, fast med svängbara framhjul..

Har märkt att sonen hasar ner sej  vagnen för han vill ligga mer ner, då hamnar fötterna och benen jättelångt utanför fotstödet.

Baby jogger city mini har fullt liggläge. Dock är den 3 hjulig vilket jag har liiiite svprt för... men den är bra den också, vi använder den dock mest som extravagn, resevagn...

• Tessou

Vill gärna ha 4 hjul, som man kan låsa och 'låsa upp'...

ELIAS 090326
  • mickis112

Min citi mini har 2 hjul i fram i stället för 1. ;) vilket gör att jag tycker den känns säkrare än med 1 hjul. Kompisen jobbar på barnaffär och hon rek. Den starkt.

• Bräckehäxan
    mickis112 skrev 2011-01-30 20:30:34 följande:
    Min citi mini har 2 hjul i fram i stället för 1. ;) vilket gör att jag tycker den känns säkrare än med 1 hjul. Kompisen jobbar på barnaffär och hon rek. Den starkt.
    vad är det för vagn??
  • Bräckehäxan
    Tessou skrev 2011-01-30 19:28:31 följande:
    Vill gärna ha 4 hjul, som man kan låsa och 'låsa upp'...
    brio spin har 4 hjul, framhjulen är svängbara och går att låsa. Varför åker du inte till en barnvagnsaffär och testar lite olika.. låt barnet provsitta, så märker du snabbt vilken du gillar mest!
  • Bräckehäxan

wow, det hade inte jag sett!! den måste vara ganska ny, för vi köpte ju våran city mini  i augusti... då fanns den inte...

• Tessou
    Bräckehäxan skrev 2011-01-30 21:32:46 följande:
    brio spin har 4 hjul, framhjulen är svängbara och går att låsa. Varför åker du inte till en barnvagnsaffär och testar lite olika.. låt barnet provsitta, så märker du snabbt vilken du gillar mest!
    Jo vi ska göra det. Ville bara höra vad andra tyckte...
    ELIAS 090326
  • Flina78

Vi har en Brio Spin och är riktigt riktigt nöjda! Liggläget är som tidigare sagts inte fullt men sonen sover väldigt gott i vagnen.

Svar på tråden Bästa sulkyn?