• Sawah

Fotsvett på bebis?!

Min 9 veckors son har sån grym fotsvett... Han luktar gammal svettig gubb pung om fötterna!!! (vet inte hur det luktar med det känns som en bra förklaring) Jag duschade honom igår och idag har han luktande fötter. Och om jag bara tvättar av hans fötter med tvål i handfatet så går inte doften bort helt..

Någon som vart med om något liknande?!
    Någon som har några tips om hur hag ska få bort doften?!

Tack på förhand =)

• Svar på tråden Fotsvett på bebis?!
  • titti1

hehe,,min dotter är 9 mån o har sedan födseln så gott som dagligen riktigt våta fötter alltså...jag fattar inte..hon e så gott som alltid barfota hemma...men fråga bvc..jag har bara tänkt att det går väl över...är ju inget farligt el så, men man undra ju hur länge de ska vara så här.

• Pia och Elna

Så hade min kompis bebis också det är nog inte så mycket att göra åt man vill ju inte tvätta hela tiden och riskera att huden blir torr. Tvål ska man ju helst inte heller använda.

• Frida g

Det gör min dotter också. Om man tar bort ludden mellan tårna och luktar på den så luktar det sitt. Samma bakom öronen o i alla veck om man inte gjort rent där!

• Sawah

Okej, får fråga bvc nästa gång jag ska dit =)
    Tack för tipsen!

• Alfonsina

Min lille kille är nu 10 månader och skrattar då jag luktar på hans fötter och utbrister, blä, det luktar tåbira! Och han har haft illaluktande fötter sedan födseln, nu badar han varje kväll så nu är det ju bättre. Nog inget konstigt!

• Abby76

Min son är 7 månader och har också hemsk fotsvett och har haft sedan han föddes.

• Kasihi

Våran son luktar också tåbira om föttterna! Han är 5 mån.

• jejje82

Ha, ha vad jag känner igen detta. Min 5 mån son har också blöta fötter. Antar att strumpludden suger upp tåbiran och ligger och gottar till sig.

Svar på tråden Fotsvett på bebis?!