• Anonym (Trött!)

Trött på 40-åringar som av ego skäl inte skaffat barn & nu klagar!

Jätte trött att läsa trådar av kvinnor som går igenom IVF och som klagar då de inte ens började försöka skaffa barn föränns efter 35... Och då räknas INTE kvinnor som försökt sen tidigare, inte har partners eller kommit från ett barnlöst förhållande. Utan jag pratar ENBART om de kvinnor som "levt livet",  satsat på karriär och rest jorden runt. Som vid 35 en dag vaknar och säger "Jag vill ha barn! Till varje pris och jag ger mig inte!" Och sen gråter varför de inte kan få några... FÖR DET ÄR INTE MENAT!

Känndes HEMSKT att jag var yngst på BB bland alla försföderskor då jag själv var 29 när jag födde. Med mig satt bara 35+ kvinnor med sina första barn.

Var går gränsen? Ska det om 10 år sitta en massa 5åringar med 50åriga morsor? Mormor/Farmor kommer försvinna ur barns liv då de hinner DÖ innan barnen börjar skolan...

Sluta vara egon och skaffa barn i rätt ålder, annars skit i det som ni gjorde från början. Och sitt inte och lipa över spilld mjölk!

• Svar på tråden Trött på 40-åringar som av ego skäl inte skaffat barn & nu klagar!
  • Anonym (VK)

Vad gör det dig om de vill ha barn sent i livet? Varför blir du så irriterad?

• Anonym (Trött!)

Tycker inte man ska klaga att man inte kan få barn när man inte börjat försöka föränns det snart är klimakterie dags, och jag gillar inte att barn ska ha 60åriga mammor när de är 15-20...  Tror dom deras egna föräldrar lever för alltid och hur kul är det att ha en 70årig morsa när du är 30 som kolar vippen när som helst och som precis när du ska starta ett vuxen liv med barn nu behöver dig för hon är för gammal för att klara sig själv..

Det är mycket egoistiskt, finns en anledning varför kvinnor inte kan få barn hela livet och att då använda sig av IVF och dyl för att TVINGA fram ngt du kunde gjort i en normal ålder är för mig förkastligt och egoistiskt!

Därför stör det mig...

• Anonym

De kanske inte träffar någon att försöka skaffa barn med förrens ganska sent i livet...
    Kan bli svårt att börja innan dess!

• Anonym (VK)

Jag stör mig mer på alla 18-åringar som skaffar barn för att de är skoltrötta. Och alla pensionärer som bara lever på samhället. Och bidragstagarna. Och de med självförvållat dålig hälsa som kostar pengar i sjukvården.

Det finns en miljard skäl till varför en del väljer att vänta med barn. Och dessutom: Vad är det som säger att de inte hade behövt IVF iaf?

• Anonym (Trött!)
    Anonym skrev 2011-01-24 00:51:56 följande:
    De kanske inte träffar någon att försöka skaffa barn med förrens ganska sent i livet...
    Kan bli svårt att börja innan dess!
    De är inte inräknade i detta om du läste TS... Utan jag pratar om de som bara valt att inte skaffa barn för de vill "ha en karriär" etc, som festat, druckit vin på playan, suttit i konferens möten, gärna gjort 1-2 aborter runt 25-års åldern och som varit nöjd med att vara barnlös.. Då var det ditt val anser jag och man kan inte få kakan och äta den. man får välja, ska jag bli mamma eller ska jag "leva livet"?

Jag har själv festat, jobbat, levt och rest.. men insåg att vill jag ha barn (vilket jag ville) så får det hända innann 35 annars får jag stå lottlös om jag VALT att vara barnlös...
  • Cinza
    Anonym (Trött!) skrev 2011-01-24 01:05:36 följande:
    De är inte inräknade i detta om du läste TS... Utan jag pratar om de som bara valt att inte skaffa barn för de vill "ha en karriär" etc, som festat, druckit vin på playan, suttit i konferens möten, gärna gjort 1-2 aborter runt 25-års åldern och som varit nöjd med att vara barnlös.. Då var det ditt val anser jag och man kan inte få kakan och äta den. man får välja, ska jag bli mamma eller ska jag "leva livet"?

Jag har själv festat, jobbat, levt och rest.. men insåg att vill jag ha barn (vilket jag ville) så får det hända innann 35 annars får jag stå lottlös om jag VALT att vara barnlös...
    Hur många är det som gör på det sättet egentligen? Är det så väldigt vanligt att man behöver reta upp sig?
  • HäxanSurtant3

Om nu Naturen sett till att kvinnan kommer in i klimakteriet vid en viss ålder för att "det är meningen att de inte skall bli föräldrar sent" hur förklarar du då meningen med att MÄN kan bli pappor precis hela livet då?

Skillnad på att bli föräldrar kvinna eller man rent  åldersmässigt och vad är då meningen med att männen är fertila hela sitt vuxna liv?

Jag är upplyst inifrån ;). ( har bildbevis på det.)
  • Anonym (Trött!)
    Anonym (VK) skrev 2011-01-24 01:04:18 följande:
    Jag stör mig mer på alla 18-åringar som skaffar barn för att de är skoltrötta. Och alla pensionärer som bara lever på samhället. Och bidragstagarna. Och de med självförvållat dålig hälsa som kostar pengar i sjukvården.

Det finns en miljard skäl till varför en del väljer att vänta med barn. Och dessutom: Vad är det som säger att de inte hade behövt IVF iaf?
    Tycker du ska läsa igenom TS en gång till... Och visst är 18åringar som skaffar barn för de är skolträtta lika idiotiskt, men nu var intte det eller pensionärer min irritation för tillfället. Utan nu var det om klagande barnlösa 40åringar som valt att inte skaffa barn, inte att de inte kunnat, att de inte VALT.. IVF är till för de som försökt få barn länge, jag anser innan 35. Har du inte skaffat dig en partner innan 35 är det som sagt ngt annat. Men att du ex varit sambo med ngn i 8år och levt loppan sen vaknat är 39 och inser jag vill ha barn nu... De kan dra åt fanders rent ut sagt.. EGON!
  • Anonym (Trött!)
    HäxanSurtant3 skrev 2011-01-24 01:09:03 följande:
    Om nu Naturen sett till att kvinnan kommer in i klimakteriet vid en viss ålder för att "det är meningen att de inte skall bli föräldrar sent" hur förklarar du då meningen med att MÄN kan bli pappor precis hela livet då?

Skillnad på att bli föräldrar kvinna eller man rent  åldersmässigt och vad är då meningen med att männen är fertila hela sitt vuxna liv?

Jag har ingen aning varför de kan skaffa barn hela livet, ngn mening måste det finnas, precis som det finns en mening att 40åriga kvinnor oftast inte kan skaffa barn. Gud vet varför men barn ska de inte ha iaf...
  • Anonym (Trött!)
    Cinza skrev 2011-01-24 01:08:06 följande:
    Hur många är det som gör på det sättet egentligen? Är det så väldigt vanligt att man behöver reta upp sig?
    De är chockerande många....
Svar på tråden Trött på 40-åringar som av ego skäl inte skaffat barn & nu klagar!