Du måste logga in för att svara i en tråd.

• Hattifnattentanten

Sudoku

Har sökt efter Sudokutrådar men de som fanns var låsta. Tänkte höra om det är fler som upptäckt Sudokun sedan dess? Här sitter jag, maken och store sonen och löser sudoku. Var för sig eller tillsammans.

• Svar på tråden Sudoku
  • krakel

oj ja det är ju superkul.. ju mer man gör ju bättre blir man kul när man fattar hur man ska tänka för att lösa det lite svårare,,, inte på supersvär ännu hehe men dock medel...

• Ulle 74

Sudoku är underbart.
    Löser flera om dagen, dels det som finns i min dagstidning + på nätet. Är perfekt när lilkillen ska somna in och man vill ha en aktivitet mellan "nappningarn"

• Ebrief

Jag var inne pa Svenska Dagbladets hemsida och försökte lösa nagra, men jag fattade aldrig reglerna. Eller rättare sagt dom regler som dom hade skrivit där stämde inte överens med vad man kunde göra, eller sa missförstod jag bara allting. Tycker det verkar lite överreklamerat, men jag har nog inte riktigt gett det chansen.

• emmye

ehhh det verkar jätte kul men jag fattar inte hur man gör är jag dum i bollen lr??

• Forellen

Jag är helt såld på sudoku! Löser flera per dag och kan inte sluta förrän jag löst färdigt!
    Har lyckats lösa någon på expertnivå, men de är lite kluriga...

• Forellen

emmye:

Alla siffror 1-9 ska finnas lodrätt, vågrätt och inom "kvadraten" och de får inte finnas dubbelt någonstans.
    Bra förklarat?

• Karpet

Jag har löst sudoku i några månader nu, men är det någon som har provat den nya versionen? Koduko, eller något liknande heter den. Jag har bara sett reklam för det men aldrig sett det IRL.

• Hattifnattentanten

Vad kul att det är fler

• Beloved

jag är fast, löser ett par om dagen. Minst ett innan jag kan sova och helst ett till frukosten. Svårigheterna beror på tiden jag har

• Hattifnattentanten

Tack, för tipset, Karpet. Ska kolla lite närmre på det.

Fick Forskning och Framsteg häromdagen. I den fanns en artikel om Sudoku
    www.fof.se/ De hade en egen nätvariant också.

• Hattifnattentanten

Äh, såg att den var till för utskrift bara...

• Kagi

www.dailysudoku.co.uk
    Där finns även Monster Sudoku, med 3x4 rutor i stället för 3x3. Har inte testat det, men älskar vanligt! Helt biten.

• Wolfhound

Har oxå upptäckt Soduko Sååå kul!!! Har köpt två Soduko-tidningar + en Soduko-X bok idag, verkar oxå kul. Där gäller det att ha siffrorna lodrätt, vågrätt, inom kvadraten o c h diagonalt....klurigt hehe.

Svar på tråden Sudoku