• Anonym (morsan)

Ni som fixat åderbråck...

Hur gjorde ni,är ni nöjda med resultatet och hur mycket kostade det?!    Är så fruktansvärt less på mitt ben nu och funderar på att göra nått åt de.

• Svar på tråden Ni som fixat åderbråck...
  • Anonym

Kan man fixa åderbråck?? :S

• Anonym (morsan)

fixa bort dom...fixa dit dom har jag redan lyckats med Rynkar på näsan

• Anonym
    Anonym (morsan) skrev 2011-01-24 11:50:47 följande:

fixa bort dom...fixa dit dom har jag redan lyckats med Rynkar på näsan

jag tror inte att man kan ta bort dem :/
  • Anonym (morsan)

joj...operera,lasra eller spruta in nått skum...

• Mia386

min mamma har gjort det, och hon är supernöjd! hon slipper smärtan hon hade tror det inte kostde super mycket, då det var medicinsk ingrepp pga smärta, för de tog bara på det ena benet eftersom hon inte hade ont i det andra. 
    bör kanske tillägga att hon tog bort hela venen :) 

• Anonym (morsan)
    Mia386 skrev 2011-01-24 11:56:30 följande:
    min mamma har gjort det, och hon är supernöjd! hon slipper smärtan hon hade tror det inte kostde super mycket, då det var medicinsk ingrepp pga smärta, för de tog bara på det ena benet eftersom hon inte hade ont i det andra. 
    bör kanske tillägga att hon tog bort hela venen :) 
    Är hon nöjd för att det inte gör ont längre eller ser det bra ut också?  Jag har inte så farligt ont än så länge,det är mest att det är så fruktansvärt fult Gråter  ...vill kunna bada och kanske ha kjol..
  • Mia386
    Anonym (morsan) skrev 2011-01-24 12:08:40 följande:
    Är hon nöjd för att det inte gör ont längre eller ser det bra ut också?  Jag har inte så farligt ont än så länge,det är mest att det är så fruktansvärt fult Gråter  ...vill kunna bada och kanske ha kjol..
    Jag tror att hon är mest nöjd över att inte ha ont, sedan att det ser bra ut är bara ett plus :) 
    Kolla lite på nätet, finns ju lite allt möjligt för att ta bort åderbråck, gäller ju bara att kolla upp att det är en riktig mottagning och läkare, så man inte blir lurad.  
  • Anonym (Inge kul)

Jag skulle också vilja åtgärda ett jag har i knävecket. Har ont där + att det ju inte är vacert, men framförallt eftersom det besvärar med smärtan.

Ringde 1177 idag för att göra en första koll och hon trodde att det inte alls görs i landstingets regi utan att man får vända sig privat då.
    Kanske blir billgare i alla fall om man har ont av det?!

Och vart vänder man sig egentligen? 

• Mia386
    Anonym (Inge kul) skrev 2011-01-24 12:25:30 följande:
    Jag skulle också vilja åtgärda ett jag har i knävecket. Har ont där + att det ju inte är vacert, men framförallt eftersom det besvärar med smärtan.

Ringde 1177 idag för att göra en första koll och hon trodde att det inte alls görs i landstingets regi utan att man får vända sig privat då.

Vår husläkare är privat, så kanske är därför det gjordes? Men vänd dig till din läkare och fråga. 
  • Anonym (morsan)
    Anonym (Inge kul) skrev 2011-01-24 12:25:30 följande:

Som jag har förstått det så får man det endast genom landstinget om man har VÄLDIGA besvär...  Så jag har siktat in mig på att göra det privat. Har en "korv" som går från långt upp på låret och ner bak på vaden. 
Svar på tråden Ni som fixat åderbråck...