NÄR började ditt illamående?
Som rubriken säger, i vilken vecka började du må illa. Kom kräkningarna direkt?
Och smög det sig på långsamt, eller kom det "över en natt"?
Som rubriken säger, i vilken vecka började du må illa. Kom kräkningarna direkt?
Och smög det sig på långsamt, eller kom det "över en natt"?
mitt illamående kom aldrig...
När jag väntade dottern så kom illamåendet kring v. 6, mådde jätte illa och kunde princip bara äta saftig och läskande frukter och grönsaker den första tiden, dock kräktes jag aldrig fastän jag mådde så illa som jag gjorde.
I v.6 för mig, och sen gick det över i v.11.
I v 8 och skiten håller på än och jag är nu i v 18.
Förra grav började det v12 och höll på till v18. Kunde inte äta varm mat alls, bara frukt, grönsaker och godis;) denna gång har jag mått lite illa v6-v9 typ, men inte så mycket. Så jag är nöjd nu när jag är i v 17 och det inte har varit värre än så;) kan tillägga att jag har världens kräkfobi och hatar att må illa..
v.6-7 med alla tre.
Spydde sen 10 ggr/dan i nio månader alla tre graviditeterna*ryser av minnena* detta trots en massa mediciner mot det....
Är jätteklar med att vara gravid.
Mitt började i v.6, illamåendet smög sej på i v5 och sen bröt kräkningarna ut i v. 6 och håller i sej fortf, nu är jag v.26.. Men detta är nog lite av en skräckhistoria, nog inte många som spyr så mkt. första 4 veckorna kräkte jag 40 ggr om dagen och kunde inte stå på benen. Vissa dagar mår jag bättre och spyr kanske bara 10 ggr och ibland blir det värre och ingen mat eller vätska får stanna.... blä