Bara att stå ut tills det går över? *utsättningssymtom Fluoxetin
Jag har trappat ner Fluoxetinet under några månaders tid nu (efter att ha ätit den i 2år mot mild förl.depp) och är nere på bara yttepytte lite nu - en halv tablett (0,5mg) tre dagar i veckan. Har legat på det i flera veckor nu.
Jag har tidigare haft utsättningssymtom som yrsel och svaghet/trötthet, det kommer o går lite fortf, men nu har jag börjat KÄNNA mig DEPPIG igen. Usch, känner igen symtomen från dryga 2år sen - känner inte igen mig själv... tycker allt känns bara tråkigt, likgiltigt, hopplöst osv. Nu har jag ju det lite tufft också, arbetslös sedan i höstas, dåligt förhållande (som jag har oerhört svårt att komma ur pga ekonomin plus att jag ORKAR inte flytta IGEN! vi gjorde ju det i somras o har precis fått i ordning).
jag kanske skulle gå tillbaks till lite högre dos igen? Jag kanske inte pallar att sluta/gå ner i dos nu mitt i allt elände (suck, när ska det bli lämpligt att sluta då??!). Jag har förmodligen utmattningssyndrom också, ska börja gå i KBT terapi. Väntar på tid till henne...